חדשות בארץ

נס גלוי: לב היולדת נדם - והיא הוחזרה לחיים

ליבה של יולדת כבת 35 הפסיק לפעום במהלך ניתוח קיסרי, כתוצאה מתסחיף ריאתי. בחסדי ה' היא הושבה לחיים, וכעת אף ניכר שיפור במצבה

אא

ניתוח קיסרי תמים הפך לניתוח לב להצלת חיים: בבית החולים סורוקה בבאר שבע, התקיימה השבוע דרמה של ממש, כאשר במהלך ניתוח קיסרי, ליבה של יולדת כבת 35 הפסיק לפעום כתוצאה מתסחיף ריאתי.

בתגובה, החל הצוות הרפואי בתהליך של החייאה. במהלכו חוברה היולדת למכונת לב ריאה (אקמו) ועברה צנתור וניתוח לב מורכב, על מנת להוציא את קרישי הדם שחסמו את עורקי הלב והריאות.  "הסיכוי לשרוד אירוע מסוג זה נמוך מאוד,"  אמרו מומחים בסורוקה. עוד הוסיפו, כי מדובר במקרה רפואי נדיר מסוגו.

אילוסטרציה (צילום:shutterstock)אילוסטרציה (צילום:shutterstock)

כתוצאה מכך, הוחלט להעבירה לחדר ניתוח היברידי ולחברה למכשיר אקמו. בנוסף, במקביל למהלך ההחייאה והמלחמה על חייה של היולדת – הוחלט גם לבצע את הלידה, והתינוק חולץ מרחמה, כשהיא נתונה במצב של קריסת מערכות .

פרופ' סהר, מנהל מחלקת ניתוחי לב- חזה, אמר בתגובה כי "הטכנולוגיה המתקדמת של מכשיר האקמו יחד עם חדר ניתוח היברידי, שבו ניתן לבצע גם צנתור אבחוני וגם ניתוח לב פתוח, איפשרו לנו להתמודד עם קריסת הלב והריאות, וייצרו סיכוי נוסף להציל את חייה של היולדת."

כעת מטופלת היולדת ביחידה לטיפול נמרץ במחלקה לכירורגיית לב חזה, שם היא מונשמת ומחוברת למכשיר אקמו. בנוסף, ברחמי שמיים, ניכר שיפור משמעותי במצבה, ולאחר ההחייאה היא אף התעוררה ומתקשרת עם סביבתה.

תגיות:יולדתניתוח קיסרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה