משהו חדש קורה בתל אביב

לאחר שבמשך 20 שנים לא נבנה אף בית כנסת בתל אביב, משה חיים וחבריו הרימו את הכפפה. צעירים משכילים נוהרים לשם בהמוניהם, ולאור ההצלחה הוזמן הרב זמיר כהן להגיע למפגשים מיוחדים עם הקהילה המתהווה. כל הפרטים

אא

הרב זמיר כהן וארגון הידברות פרצו עד כה לא מעט גבולות חדשים ובלתי צפויים, ועכשיו זה קורה גם במקום שטרם זכה להתייחסות ממוקדת: רמת אביב. מדי יום חמישי, בין השעות 20:00 ל-23:00, מגיע הרב לבית הכנסת המרכזי ברמת אביב החדשה בראשות עמותת "תהילת אביב", למפגש מיוחד עם הקהילה המקומית. המפגש כולל דרשה, קפה ועוגה, ואפילו פגישות עם הקהל. כל אלה מתרחשים באולם בית הכנסת החדש, ברחוב שרגא פרידמן 3, ומיועד לגברים ונשים, כאשר הכניסה, ההשתתפות והמפגשים - חינם לחלוטין.

אחד ממארגני ויוזמי המפגשים הוא משה חיים - בעל תשובה מוכר שהתפרסם כבעלה לשעבר של פנינה רוזנבלום, ובהמשך חזר בתשובה, הקים משפחה ואף זכה להנחות את תכנית האירוח הראשונה ששודרה בערוץ הידברות עם עלייתו לאוויר - "שניים בלב אחד", ביחד עם הרב שמחה כהן.

"בית הכנסת המרכזי הוא למעשה בית הכנסת הראשון מזה 20 שנים שהוקם כאן בתל אביב. מעבר לתחושה ההיסטורית הזו, הקהילה כאן שמחה מעצם בניית בית הכנסת ומעצם ההתקרבות הרוחנית. יש לנו קהילה גדולה, ובשבת מתפללים כאן 200 אנשים. רובם אנשים צעירים, אנשי עסקים, אינטלקטואלים. מדהים לראות דבר כזה. זה לא כמו בית כנסת עם אוכלוסייה מבוגרת ברובה. מרגישים כאן שמשהו חדש קורה. לכן אנחנו מציעים לרבנים רבים להתארח במקום. עלה רעיון שהרב זמיר כהן יגיע לכאן להרצאה בודדת. ראינו שיש תגובה מאוד טובה מהציבור, הרגשנו שכולם שמחים בכך שהרב מגיע, ומעוניינים לשבת איתו. נוצר חיבור מעניין מאוד. החלטנו להפוך את זה למשהו יותר קבוע, במסגרתו הקהילה תהיה בקשר עם הרב".

יש תנועת התחזקות בקהילה שלכם מאז שנבנה בית הכנסת?

"בוודאי. יש תנועת התחזקות באזור שלנו. הרבה חברה באים ומתפללים במהלך היום. בנוסף פתחנו כאן כולל, וכל יום מגיעים חמישה אברכים מבני ברק ומלמדים את כל מי שרוצה. יש היענות מדהימה. הרבה חברה מבינים שלא הכל זה חומר. מדובר בחברה מאוד צעירים, וזה בהחלט מחמם את הלב".

כיצד אתה מסכם את המפגשים שנערכו עד כה?

"היו חמישה מפגשים, כולל שבת אחת שבמהלכה התארח הרב זמיר. הוא כבר מכיר רבים מהקהילה, והם מצדם אוהבים אותו מאוד. אנשים מחכים לו שיבוא, ושואלים תמיד מתי הוא כבר יגיע לשבת נוספת. השיחות שלו עם האנשים בתום הדרשה אורכות בערך שעה בסך הכולל, כמובן בתיאום מראש על פי הטלפון המפורסם במודעה. במקרים מיוחדים הוא ממשיך להיות איתם בקשר דרך הטלפון".

הרב זמיר כהן: "עתיד רוחני גדול"

הרב זמיר כהן מספר שדי היה בביקור אחד במקום כדי לראות את החיבור החם של הקהל המקומי לתורה, ואת הצורך האמיתי של שכונת ענק חדשה כה גדולה במרכז רוחני. "מאד התפעלתי מהעובדה שלאחר שנים כה רבות, שבמהלכן לא נבנה בתל אביב שום בית כנסת, קם בית כנסת לתפארת באמצעות אנשים כמו מר ניסים, מר משה, מר שחר ואחרים המסייעים בידם, שכל שאיפתם היא לראות את המקום פורח מבחינה רוחנית. היהודים היקרים הללו כבר הקימו שם כולל שעומד לרשות כל תושב שרוצה לבוא וללמוד עם חברותא פרטית בשעות אחר הצהריים, שיעורים לבני נוער, ועוד פעילויות נפלאות לגברים ולנשים. עם צוות אוהב ומסור כזה, וציבור חם שכל כך אוהד את התורה, אין לי ספק שלמרכז המיוחד הזה יש עתיד רוחני גדול בע״ה".

תגיות:הרב זמיר כהןהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה