חדשות בארץ

נתניהו: "נתתי את מילתי שטראבין לא ריגל למען ישראל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו חשף בישיבת הממשלה השבועית כי נתן באופן אישי את מילתו לנשיאי מצרים כי עודה טראבין לא ריגל, על מנת שישוחרר

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להחלטתו של נשיא ארגנטינה לבטל את ההסכם עם איראן, הפוטר אותה מאחריות לפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994. נתניהו אמר כי: ״זהו שינוי כיוון מבורך. אני מקווה שנראה שיפור משמעותי ביחסי ישראל-ארגנטינה כמו גם שינוי לטובה ביחסים עם עוד מדינות בדרום אמריקה, בשנים הקרובות."

בנוסף, התייחס נתניהו לשחרורו של האסיר הישראלי עודה טראבין. נתניהו חשף כי הוא נתן את מילתו לשלטון המצרי כי טראבין לא ריגל למען ישראל.

לדבריו: "בסוף השבוע שעבר שוחרר עודה טראבין, וחזר לישראל אחרי 15 שנים בכלא המצרי. אני פעלתי מול שלושה נשיאים במצרים: מובארק, מורסי וא-סיסי בבקשה להוציאו. נתתי את מילתי שהוא לא ריגל למען ישראל. שלחתי לפני כשנה וחצי את נציגי עו"ד יצחק מולכו למצרים על מנת להבטיח שהוא אכן ישוחרר בתאריך הקצוב הזה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

נתניהו הוסיף ואמר כי בתמורה לשחרורו של טראבין, ממשלת ישראל תשחרר שישה אסירים מצריים: "במקביל ישראל תשחרר שישה אסירים מצריים, שלושה שריצו כבר את עונשם, עוד שלושה שהם לא קשורים לעבירות ביטחוניות, כמובן, בלי דם על הידיים. אני שמח שעודה נמצא שוב איתנו, מדינת ישראל דואגת לכל אזרחיה, בלי יוצא מן הכלל".

בהמשך הישיבה התייחס ראש הממשלה להסכם האקלים שנחתם בפריז, והצהיר כי ישראל תרתם למשימה: "הסכם האקלים שנחתם אמש בפריז הוא הסכם חשוב. יש לנו עניין, כמו שאר המדינות, להבטיח שהתחממות כדור הארץ, אם לא תיעצר, לפחות תומעט - וישראל תתרום את חלקה".

נתניהו אמר: "ישראל, כמובילה בטכנולוגיה לטיהור שפכים, מחזור, התפלות מים, ויש לנו, אתם כבר יודעים, תוכנית לאומית לתחליפי נפט, תוכנית לתחליפי נפט בתחבורה - והיא אפילו פורצת דרך בנושא הזה ברמה העולמית - אנחנו נפחית את פליטת גזי החממה למען הדורות הבאים. זו משימה בינלאומית לא פשוטה, היא בנויה על כך שמדינות גדולות וקטנות כאחת לא יחרגו. זה דורש משמעת בינלאומית לא פשוטה, אבל לטובת האנושות אני מקווה שכזאת תימצא, היא בוודאי תימצא במדינת ישראל".

תגיות:ראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה