חדשות כלכלה

ראש הממשלה: "זוג קשישים יקבל עד 6,000 שקל לשנה"

שר האוצר משה כחלון הציג בפתח ישיבת הממשלה את המתווה החדש בקצבאות השלמת הכנסה לקשישים. ראש הממשלה התייחס למתווה ואמר: "הדבר הזה יוציא קשישים נוספים ממעגל העוני"

אא

שר האוצר, משה כחלון הציג היום בפתח ישיבת הממשלה את השינוי שיחול מהחודש הבא בקצבאות השלמת הכנסה לקשישים, במסגרתו תינתן תוספת לסכומי הקצבה החודשיים. כיום מקבלים את הקצבה כ-230 אלף קשישים, אשר מרביתם חיים מקצבה זו בלבד.

עלות המתווה החדש להעלאת קצבאות השלמת הכנסה לקשישים עומד על מעל ל-550 מיליון ₪ שיכנסו לבסיס התקציב החל משנת 2016.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר במהלך ישיבת הממשלה: "אחרי חיילי החובה אנחנו דואגים היום גם לקשישים. בחברה שלנו הקשישים מהווים מרכיב לא קטן בתמונת העוני, והטיפול שאנחנו ניתן להם יעזור להפחית את העוני. אני מזכיר לכם שרמת אי השוויון אפילו ירדה בקביעות בשנים האחרונות, זולת השנה האחרונה".

"אני מקווה שהצעד הזה ימשיך את המגמה של הפחתת אי השוויון בחברה, ודאגה לאנשים שהם חלשים. אנחנו משקיעים למעלה מחצי מיליארד שקלים לטובת הגדלת קצבאות השלמת הכנסה לקשישים, מדובר בכ-230 אלף איש. זוג יקבל עד 6,000 שקל לשנה. זה יקרה החל מהחודש הבא, את המהלך הזה סיכמנו, שר האוצר ואני, והדבר הזה יוציא קשישים נוספים ממעגל העוני".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

עוד אמר ראש הממשלה כי יפעלו לשילוב קשישים בשוק העבודה. לדבריו: "אנחנו נאשר היום מהלך ראשון לעידוד שילובם של מבוגרים מעל גיל 60, בשוק העבודה בשירות המדינה ובכלל המשק. זה משפר את רמת איכות חייו של העובד ואת החיסכון הפנסיוני שלו. אנחנו נמשיך להתיר חסמים לתעסוקת מבוגרים. התבגרות האוכלוסייה היא מגמה כלל עולמית ארוכת טווח שיש לה כמובן ברכה גדולה, אבל היא גם מציבה אתגרים, והאתגרים הם על שוק העבודה, על מערכת הבריאות ועל תחומים נוספים".

בהמשך אמר שר האוצר, משה כחלון: "אנחנו מביאים היום לממשלה תוספת של כ-580 מיליון שקלים, לטובת הקשישים מקבלי הבטחת הכנסה. זה עוד צעד בסדרת הצעדים שהתחייבנו אליהם. הממשלה התחייבה להילחם בעוני, והיא אכן נלחמת בעוני".

"יש לנו שני תפקידים: פעם אחת להצמיח את המשק, ופעם שניה להעביר את הפירות למקומות הנכונים. הכספים אכן עוברים למקומות הנכונים. אנחנו מצמיחים את כל התוצר למקומות הנכונים, למשל לקשישים. הקשישים לא יכולים להשתכר, ואנחנו לא נעזור למי שיכול לעבוד. אנשים בריאים ילכו ויצאו לעבודה, ואנו נעודד אותם. אלו שלא יכולים לעבוד ואין להם כושר יכולת השתכרות, כמו נכים וקשישים יקבלו סיוע מהממשלה. אנחנו עושים את זה ועוזרים לאוכלוסיות שבאמת זקוקות, לצד צמיחה ולצד השקעות במשק".

תגיות:קשישיםקצבאות זקנהשר האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה