בריאות ותזונה

'על הניסים ועל הקליפות'

אלו ויטמינים ומינרלים מסתתרים בקליפות, ומדוע חשוב כל כך לאכול פירות וירקות מסוימים – בצורתם המקורית? הכתבה שתעשה לכם סדר בויטמינים

אא

קליפות. אם עד עכשיו הסרתם אותן, אנחנו מקווים מאוד שאחרי קריאת הכתבה הזו, כשתבינו את ערכן המשמעותי – תחדלו מעשות כן. נכון, בעיקרה נועדה הקליפה כדי לשמור על הפרי – אך דעו שהיא גם אוצרת בחובה לא מעט ויטמינים ומינרלים, שהגוף שלכם זקוק להם.

איך צורכים את הקליפות השונות, ומהם ה'סודות' של כל קליפה וקליפה? הבה ונתחיל:

חצילים

על פוליפנולים שמעתם? מדובר בחומרים שעוזרים בהפעלת מנגנון ההגנה הטבעי של הגוף, ועוזרים לו לשמור על יציבות ולהתמודד עם 'אויבים'. קליפת החציל עתירה מאוד בפוליפנולים, אך מאבדת אחוז גבוה מהם בבישול או אפייה.

סלק

קליפת הסלק עשירה ביותר בוויטמין A ו-C וכן במינרלים וחומרים שונים כמו סלניום, אשלגן, מגנזיום וסידן.

ענבים

קליפת הענבים מכילה כמות גדולה של כימיקל נוגד חמצון בשם רסבראטרול, וידועה כמסייעת מאוד במיגור מחלות לב וסרטן.

צנון

אשלגן, נחושת, סידן, ויטמין K ונוגדי חמצון – הם רק חלק מזערי מהברכות שהשתבח בהן הצנון, שטעמו החריף נובע מחומרים בשם 'גלוקוסינולטים' ו'מירוזינז' – שנמצאים בו בריכוז גבוה (כולל בקליפה), וצריכתו תורמת לפעילות אנטי בקטריאלית.

בננה

קליפת הבננה משופעת בוויטמינים A ו-B, וכן בלוטאין – שזהו חומר המשפר את יכולת הראייה. אולם בצריכה מוגברת של הקליפה לבדה, יש צורך בשתיית מים מוגברת - שכן היא נוטה לייבש את הגרון.

דובדבנים

קליפתם שעתירה במגנזיום, אשלגן, זרחן, ברזל וויטמינים שונים – מעודדת פעילות תקינה של מערכת השתן כמו גם סיוע בדלקות למיניהן (פרקים, שתן וכדומה). בפרי עצמו ישנה כמות נדיבה של אנטיאוקסידנטים, היעילים לשמירה של תפקוד לב תקין.

גזר

קליפת הגזר עשירה בשלל חומרים מרפאים – לא רק לעיניים. וויטמין A ובטא קרוטן, שנמצאים בקליפה למכביר, עוזרים בשימור על בריאות העיניים כמו גם ריפוי דלקות שתן, וחיזוק המערכת החיסונית.

תפוח עץ

תפוחי עץ על סוגיהם – עתירים בנוגדי חמצון חזקים ובוויטמינים A, B ו-E. בכולם סיבים תזונתיים שמסייעים בפעולות העיכול ועוזרים בירידה במשקל, ובתפוחים אדומים נמצא גם בטא קרוטן (שטוב לעיניים). בתפוח ירוק ניתן למצוא מעט אבץ, ברזל וסידן.

תגיות:בריאותירקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה