תשובה בהידברות

המהפך שחולל מהפך

איילת מליחי אמנם הרגישה מגיל קטן שהיא נמשכת ליהדות, אך תמיד הגישה השכלתנית שלה חסמה אותה מלהתקרב: "רק כשקיבלתי את 'המהפך' של הרב זמיר כהן לא הורדתי אותו מהיד, וכשסיימתי, קיבלתי על עצמי שמירת שבת", היא מגלה

אא

נולדתי לפני 34 שנים באשדוד לאבא תימני ואימא אשכנזייה. אבא גדל במשפחה די מסורתית ואימא גדלה במשפחה של ניצולי שואה, שבה הוקיעו כל קיום של הבורא. לפיכך היהדות הייתה אצלנו קלושה, אמנם עורכים קידוש בליל שבת, אך לאחר הסעודה צופים בתכנית. צמים ביום כיפורים, אבל נשארים בבית. עם כל זה האיר בי בגיל 16 ניצוץ שכאשר אתחתן תהיה לי משפחה דתית, למרות שלא ידעתי מה זה אומר.

גדלתי כבחורה מאוד משכילה ורציונלית. ידעתי אמנם שיש משהו למעלה שמכוון, לא כיניתי אותו בשם, אבל הייתי משוכנעת בתיאוריית דרווין שהאדם נוצר מהקוף. ראיתי את הדת כשיטה לשלוט בהמונים, ובאמונה - דרך לחזק את האדם ותו לא. הלב ידע שיום אחד אגדל את ילדיי על ברכי המסורת, אבל השכל שהיה מאוד חזק שלל את האמת של התורה ותמיד ניצח את הלב.

בגיל שלושים נסעתי לארצות הברית והתחלתי פרק חדש בחיים. הכרתי בחור חילוני והיינו בקשר מצוין קרוב לשלוש שנים. היינו אמורים להתחתן והוא קנה לי אפילו טבעת, אבל יחסינו עלו על שרטון ונפרדנו.

הייתי במשבר, ואז הגעתי לחברה מאוד טובה ששמרה שבת ולא מעבר לכך. היא ניסתה לשכנע אותי לשמור שבת. כחילונית אדוקה לעגתי לכך: "מה פתאום לא להדליק אש בשבת?! מילא, פעם הדליקו עם אבנים וזו הייתה מלאכה, אבל היום העולם התקדם, אנחנו לא חיים לפני אלפיים שנה!". כאשר ראתה שאני מאוד שכלתנית, היא הפגישה אותי עם משפחה של מתקרבים ותיקים ליהדות ונפגשתי עם הבן שהיה מאוד אינטלקטואל. הוא שמע את כל טענותיי על כך שהאדם בא מהקוף והוא גם דומה לקוף... על אבולוציה, המפץ הגדול וכו'. הוא אמר לי: "תקשיבי. את עובדת יותר מדי עם המוח. עלייך לעבוד יותר עם האינטואיציה והלב, אבל לא אנסה לשכנע אותך". הוא הגיש לי את הספר "המהפך" של הרב זמיר כהן, והוסיף: "תקראי אותו ואחר כך תגידי לי מה רשמייך".

"בסדר", עניתי, "אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים על טהרת המדע". קראתי את הספר בשבת מתחילתו ועד סופו. ברגע שסגרתי את הספר החלטתי לשמור שבת! "המהפך" חולל אצלי מהפך. מאז התחלתי לצפות הרבה בערוץ הידברות והתאהבתי בתכניו. אהבתי שמסבירים את הדברים ולא סתם מטיפים לאיזו אמונה עיוורת. כעבור זמן החלטתי ללכת עם חצאיות ולהתלבש בצניעות. היום אני ממש שומרת מצוות ועושה כל שביכולתי - כשרות, שמירת שבת, חגים וכל היתר.

כעת אני מבקרת בארץ במשך חודשיים. הלכתי לכמה סמינרים של הידברות, נפגשתי עם הרב פנגר והרב לסרי שמאוד חיזקו אותי. דודתי החילונית נכנסה למצב קשה בחייה ושום דבר לא הועיל. ידעתי שהרב זמיר כהן יוכל לעזור לה. למזלי בנה צופה בערוץ הידברות והוא הצליח לשכנעה להיפגש איתו. היא יצאה מאוד נרגשת מהשיחה עם הרב שחוללה פלאות בחייה. קנאתי בה על כך שהיא זכתה לדבר איתו...

אני בוחנת את השטח כאן ובודקת אם אוכל לחזור לארץ. יש לי עבודה טובה במכירות בבוסטון והחיים נוחים, אבל הלב תמיד נשאר בישראל - לבי במזרח ואני בסוף מערב. למרות כל המחלוקות שיש כאן, משהו מאחד אותנו בכל זאת, ואת זה לא מצאתי בשום מקום. אני מתחילה כעת לצאת לשידוכים ומקווה להקים בקרוב בית יהודי כשר. לפני שהתקרבתי, היחס שלי לנישואין היה מאוד קליל ולא מחייב, אבל כעת אני חשה שאין זמן לבזבז, וכי הנישואין הם דבר יותר מהותי ממה שחשבתי בעבר. אני מאוד מתבוננת בעצמי ומשתדלת לתקן את הכעס ואת יתר החסרונות.

אני רוצה לחיות בארץ, אבל המצב מבלבל אותי. בגולה יהודים גרים ב'חממות', ואילו כאן אני רואה ברחובות הרבה התנגדות ליהדות. כאשר חזרתי, דמיינתי שהכול כאן כשר וכולם מקיימים מצוות, אבל כמובן שזה לא כל כך פשוט.

אני מפנה הרבה חילונים לערוץ הידברות כי תכניהם מעניינים וקלילים, ולא מטיפים. אני משדרת שאני באמת מאוד אוהבת את התורה והמצוות. רואים את הניצוץ בעיניי. אני רוצה להעביר אותו לאנשים, והם יודעים להעריך זאת.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה