חדשות יהדות

הצפות במערת המכפלה עקב התנגדות הממשלה לקירוי

מידי שנה מערת המכפלה מוצפת עקב ירידת הגשמים. לפני כעשור גורמים ביישוב היהודי רכשו קירוי זכוכית מיוחד בעלות של מיליוני שקלים כדי למנוע את ההצפות, אך המדינה מונעת את הצבתו עקב לחץ ערבי

אא

ירידת הגשמים היום (א') גרמה להצפה משמעותית במערת המכפלה. מדובר בהצפות שחוזרות על עצמן מידי שנה בתקופת החורף. לפני כעשור אנשי היישוב היהודי בחברון רכשו קירוי זכוכית מיוחד, בעלות של כמה מיליוני שקלים. לדבריהם, עשר שנים חלפו והמדינה טרם אישרה את הצבת הקירוי, בגלל לחץ מצד הערבים.

דובר היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון סיפר: "מערת המכפלה מחולקת בין היהודים לערבים. יש כמה חדרים קטנים, וחצר שהפכה עקב הנסיבות לאולם התפילות המרכזי של היהודים מפני שאין מקום בחדרים הקטנים. החצר לא מקורה, ורק מעל חלק משטחה יש כיסוי ברזנט. כל גשם, אפילו גשם חלש גורם להצפת המקום, דבר שפוגע במתפללים היהודים".

(צילום: היישוב היהודי בחברון)(צילום: היישוב היהודי בחברון)

ארנון אמר כי כבר לפני עשור רכשו קירוי מיוחד מזכוכית בעלות של מיליוני שקלים: "פנינו אל הממשלה בבקשה שתאפשר להציב קירוי במקום. השגנו תורם שהעביר כמה מילוני שקלים עבור קירוי מיוחד. קירוי שעשוי מזכוכית שקופה ומיוחדת, כדי לשמור על האופי של המקום כחצר מוארת. הזכוכיות הוכנו במיוחד על ידי מהנדסי זכוכית, והקירוי כבר היה מוכן ועמד בכל התקנים המחמירים ביותר של מכון התקנים מבחינת בטיחות, אקוסטיקה, שימור ואסתטיקה".

עוד אמר כי הממשלה לא מאשרת את הצבת הקירוי בגלל לחץ ערבי: "לערבים אין בעיית הצפה, ולכן הם מתנגדים לכל עבודה במקום, כדי למנוע מהיהודים להגיע אל מערת המכפלה. הממשלה נכנעת ללחץ שלהם, ולא מאפשרת ליהודים לבצע כל שיפוץ אפילו בסיסי ביותר. הזכוכיות מאוחסנות כבר עשור במחסן עד שהממשלה תאשר את הרכבת הקירוי. תוך 24 שעות אפשר להציב את הקירוי".

תגיות:מערת המכפלההצפותגשם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה