מעניין

7 דברים מפתיעים במיוחד שניתן לעשות עם שום

לא רק למאכל? אז מה עוד אפשר לעשות בשום? חומר הדברה, ניקוי משטחים 'עיקשים' ועוד - קרוב לוודאי ששימושיו הנוספים של השום, יפתיעו אתכם

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

מלבד יתרונותיו המעולים בבישול וברפואה - לשום עוד כמה יתרונות, שלא כולנו מכירים, ואולי אפילו נשמח להכיר:

1. חומר הדברה

יש לכם צמחים שמושכים אליהם הרבה חרקים, אבל אתם לא רוצים להשתמש בכימיקלים כדי להרוג אותם (וגם את הבריאות שלכם, על הדרך)? אל דאגה. השום יפתור את הכל: חתכו וקצצו שתי שיני שום אל תוך צנצנת, ערו על השום מים רותחים ואטמו היטב את הצנצנת. ביום המחרת, הוציאו את המים והעבירו אותם לבקבוק ספריי. השתמשו במים להשקיית הצמחים הבעייתיים, ולאחר סיום שמרו את הבקבוק במקפיא עד אשר תרצו להשתמש בו שוב (פרט זה חשוב, שכן אם לא תעשו כן - המים פשוט יתעפשו).

2. ניקיון משטחים

תערובת של חמש שיני שום קצוצות עם חומץ לבן ולימון, הן חומר מצוין לניקוי כתמים עיקשים על משטחי שיש למיניהם. 

3. מסנן קרינה טבעי

בתוך השום ישנו מרכיב בשם 'אליצין', שבגינו מקבל השום את ריחו וטעמו החריפים. בעולם הרפואה המשלימה מייצרים גלולות שעשויות מפלפל חריף ושום - שילוב שעוזר ומגן על העור מפני נזקי השמש. עם זאת, חשוב לדעת שמריחתו על העור יכולה לגרום לפצעים וכוויות, ולא כדאי לעשות זאת שלא בהיוועצות עם רופא המשפחה שלכם. 

4. תרסיס טבעי נגד יתושים וזבובים

הקיץ הגיע ואתם מתגרדים בלי סוף? שום, רבותיי, שום. אין שום דבר שיכול לעמוד בפניו - זבובים ויתושים שיריחו את ריחו החזק, יתנדפו להם מהשטח גם מבלי שתצטרכו לרדוף אחריהם כל היום עם מקל החבטות. קצצו כמה שיני שום ופזרו אותן בפינות שונות בבית, שאליהן היתושים מרבים להגיע, ותופתעו לגלות עד כמה זה עוזר. 

5. סיוע במניעת נשירת שיער

על פי ממצאי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, נמצא כי השום מסייע אף בתחום זה של זירוז תהליך הצמיחה של השיער, ומניעת נשירת שיער. הדרך המקובלת בעיני מומחים שונים היא לטחון את השום עד לקבלת שמן טהור, אותו מורחים על הקרקפת תוך כדי עיסויה. 

6. מניעת פטרת רגליים, ועזרה במיגורה

חומר נוסף שנמצא בשום, המכונה אחואנה, הוכיח עצמו במספר מבדקים כמסייע במניעת פטרת רגליים ואף במיגורה. שתי שיני שום כתושות בגיגית עם מים חמים ופקק כלור ושכשוך הרגליים במים במשך חצי שעה, יעשו את העבודה 'השחורה' הרבה יותר טוב מסוגי המשחות שקיימות היום בשוק. 

7. הדובדבן שבקצפת - הוצאת קוצים ממקומות שונים בגוף

זה לא נעים כשנכנס לנו קוץ לגוף, אך עוד יותר לא נעים שכל הניסיונות להוציאו - עולים בתוהו, ובינתיים הוא עושה בנו שמות. אחת הדברים הנפלאות והקלות ביותר שיש היא לחתוך פרוסת שום (רצוי כמה שיותר דקה), ולהצמיד אותה בעזרת רטייה - קרוב ככל הניתן, למיקומו של הקוץ. תוך מספר שעות, הקוץ יציץ החוצה ויוקל לכם. 

תגיות:שום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה