מעניין

10 עובדות מדהימות שלא ידעתם על ה...קרמבו

מי היא צרכנית הקרמבו הגדולה בעולם, היכן הומצא הקרמבו לראשונה ואיך באמת מומלץ לאכול אותו? אוהבים קרמבו? בואו ללמוד עליו קצת יותר מאשר מהו הטעם האהוב עלינו ביותר

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

1. למרות שהדעה הרווחת היא שהקרמבו הוא המצאה ישראלית, במקור הוא דווקא מגיע מדנמרק ויובא לישראל רק בשנות ה-40 ושווק עם השם המסחרי 'כושי'. 

2. רק בשנת 1966 החלה חברת 'ויטמן' הישראלית - בייצור הקרמבו בארץ, והחליפה את השם 'כושי' בשם 'קרמבו'. 

3. תוך שנים ספורות נקנתה 'ויטמן' על ידי קבוצת שטראוס, והיא זו שמובילה את שוק הקרמבו בארץ עד היום, ומצליחה לעמוד ביעד שהציבה לעצמה ולמכור כ-53 מיליון (!) קרמבואים, מדי שנה.

4. איך אנחנו באמת אוהבים לאכול את הקרמבו שלנו? מסקרים שנעשו בתחום על ידי קבוצת שטראוס עולה כי כ-69% מהאוכלוסיה הישראלית מעדיפים להשאיר את העוגיה לסוף, 12% אוכלים אותה ראשונה, 10% אוכלים את הקצפת והעוגיה ביחד (!) ואילו רק כ-4% 'מחליפים' תפקידים, ובכל פעם אוכלים את הקרמבו בצורה אחרת. 

5. הטעם הכי פופולארי של הקרמבו הוא וניל, ורק אחריו המוקה. במהלך השנים נעשו מספר ניסיונות לפיתוח טעמים אחרים כמו תפוז, תות ובננה - אבל הניסיונות עלו בתוהו, לאחר שהצרכנים 'אמרו את דברם' והביקוש ירד. ברחבי העולם נמכר הקרמבו בטעמים שהוזכרו וטעמים נוספים כמו קוקוס, שוקולד-מנטה, מנגו, ריבת חלב ועוד. 

6. לעומתנו, שהפכנו את הקרמבו לממתק בפני עצמו - הדנים נוהגים למעוך אותו ואת השברים להוסיף כתוספת מרעננת לגלידה. אחרים מקפיאים את הקרמבו ואוכלים אותו כגלידה מיניאטורית ויש גם כאלה שמחממים אותו במיקרוגל, וצורכים אותו כמעין 'סופלה'. 

7. דבר נוסף שלא השתנה עד היום הוא אופן עטיפת הקרמבואים, שנעשה בצורה ידנית בלבד. היות והפעולה מצריכה עדינות יתר, טרם הומצאה המכונה שתוכל לעשות זאת, מבלי למעוך את הקרמבו. ואם לרגע חשבתם שבשל עטיפתם הידנית - מואט קצב העבודה הרי שטעות בידיכם. הזמן הממוצע של עטיפת קרמבו ידנית בפס הייצור אינה עולה על שתי שניות (!) לקרמבו.  

8. מאחר וצריכת הקרמבואים בישראל עומדת על 9 יחידות בעונה בממוצע - ישראל נחשבת לצרכנית הקרמבו הגדולה בעולם.

9. הטמפרטורה האידיאלית לשמירה על הקרמבו שלנו היא 15 מעלות. 

10. לכל שומרי הגזרה למיניהם - קרמבו אחד מכיל כ-115 קלוריות. ראו הוזהרתם!

תגיות:קרמבו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה