חדשות בארץ

אולמרט זוכה חלקית – אך יירצה עונש מאסר

פרשת הולילנד מגיעה לסיומה: בית המשפט העליון זיכה חלקית רבים מהנאשמים והקל בעונשם – אך לראשונה בתולדות המדינה, ראש ממשלה לשעבר יירצה עונש מאסר

אא

בית המשפט העליון קיבל הבוקר חלק מערעורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, והקל בעונשו. הרכב של חמישה שופטים (סלים ג'ובראן, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל) זיכה את אולמרט מקבלת השוחד הגדול בסך 500,000 שקלים אך הרשיע אותו בקבלת שוחד בסך 60 אלף שקלים. בהתאם להפחתה בחומרת העברה, הוקל עונשו של אולמרט והוא ירצה רק שנה וחצי של מאסר במקום שש השנים שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי.

גם ערעוריהם של נאשמים אחרים התקבלו חלקית. עונשו של אורי לופליאנסקי, לשעבר ראש עירית ירושלים, הופחת מאד ונגזרה עליו אך חצי שנה של עבודות שירות. כזכור, לופוליאנסקי מתמודד עם מחלה קשה ופרקליטיו הציגו לבית המשפט העליון טיעונים לפיהם שש שנות המאסר שנגזרו עליו במחוזי מעמידות את חייו בסכנה מיידית.

אהוד אולמרט. ארכיון (צילום: David Vaaknin / POOL)אהוד אולמרט. ארכיון (צילום: David Vaaknin / POOL)

ערעוריהם של הלל צ'רני ואביגדור קלנר התקבלו חלקית וכל אחד מהם יירצה 24 חושי מאסר. עונשו של אלי שמחיוף הופחת גם הוא, והוא ירצה 18 חודשי מאסר. ערעוריהם של מאיר רבין ואורי שטרית נדחו, וכך גם רוב ערעורו של דני דנקנר.

פרשת הולילנד היא אחת מפרשיות השחיתות הגדולות בתולדות המדינה שהגיעו לכדי כתב אישום. עיקר הפרשה נסוב סביב יזמי פרויקט הולילנד בירושלים וכספי השוחד שהעבירו לגורמים בעירית ירושלים כדי להגדיל את אחוזי הבנייה שאושרו להם. את הפרשה חשף עד המדינה שמואל דכנר, שנפטר במהלך המשפט בערכה הקודמת.

לפני כשנה וחצי, הרשיע שופט בית המשפט המחוזי דוד רוזן את אולמרט בשתי עבירות שוחד: סכום כסף של חצי מיליון שקלים שהועבר על ידי עד המדינה לאחיו של ראש הממשלה לשעבר, יוסי אולמרט; וכן 60,000 שקלים שהועברו לאולמרט עצמו דרך מנהלת לשכתו שולה זקן ועו"ד אורי מסר. היום, כאמור, הפך בית המשפט העליון את ההחלטה בנוגע לעבירת השוחד הראשונה, וקבע כי אולמרט יירצה עונש מאסר מופחת.

תגיות:אהוד אולמרטכלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה