בריאות ותזונה

יתרונותיו ה'מתוקים' של שמן השקדים

טיפול בדלקות, עזרה בהקלה על כאבי שרירים, ניקוי העור וריפוי ועוד - שימושים מדהימים שאולי לא ידעתם, שאפשר לעשות עם שמן השקדים המתוקים

אא

עוזר בטיפול בדלקות

בהיותו היפואלרגני, שמן השקדים המתוקים בטוח לשימוש גם בעור התינוק. שמן זה עשיר בוויטמין E כמו גם בנוגדי חמצון המעכבים את הזדקנות העור ומסייעים במניעת דלקות ושמירה על עור רך ונעים למגע. יודעי דבר ממליצים לחמם אותו מעט לפני השימוש באופן כזה שיגיע לטמפרטורת הגוף, ולמרוח אותו דווקא לאחר מקלחת נעימה.

ניקוי העור

מה דעתכם להמיר את שלל תכשירי ניקוי העור המוצעים ברשתות הפארם, בטיפ קטן ויעיל לא פחות? מרקמו הקליל של שמן השקדים, עוזר לו לחדור אל שכבת העור בקלות ולעזור בפירוק הפסולת שהצטברה בנקבוביות העור (כן, גם על עור רגיש). בנוסף לזה, הוא מצטיין בהסרת איפור עיניים ביעילות וללא השארת 'עקבות' על הפנים.

מה הקשר בין שקדים לבריאות הלב?

מסופר כי רופא קדום בשם פאראצלסוס (היה אחד ממקימי הרפואה המודרנית) התאים את סוגי המזונות שקיימים לריפוי באיברי הגוף השונים – על פי צורתם של אותם מזונות. כך למשל קבע פאראצלסוס כי השקדים, שבצורתם מזכירים במקצת צורתו של לב – טובים לריפוי וסיוע בבריאות הלב.

סובלים מלחץ דם גבוה? שמן שקדים 'לשירותכם'

שמן השקדים עשיר באומגה 9, חומצה אולאית ועוד חומרים משובחים כעין אלו – הידועים כסייענים לא קטנים, בכל הקשור לאיזון לחץ דם. צריכתו של שמן השקדים בסלט ירקות לדוגמה, הוא דרך נהדרת לגרום לו להיספג ישירות בתאי הגוף, ולעזור במיידית.

שיקום העור, ריכוכו והחייאתו

מחלות עור כדוגמת אקזמות ופסוריאזיס הם חולאת רעה לעור, שנגרמות כתוצאה מלחץ, טראומה, פחדים כרוניים ועוד. כשמחלה כזו נראית על עורנו, זה בעצם האיתות לכך שעלינו להוריד הילוך, ולשנות פאזה גם במחשבה. שינוי שכזה, בד בבד עם שימוש חיצוני בשמן שקדים מתוקים על המקום הנגוע – עשוי להתגלות כפתרון האולטימטיבי בעבורכם. ודאי שאין הכוונה כאן להחליף את דעת הרופאים במקרים שמדובר במצבים חמורים הדורשים מריחת משחות כימיות שונות – אולם כתוספת טיפולית, שמן השקדים יסייע במניעת התייבשות העור – התופעה המרכזית שגורמת לגירוד קדחתני באזור הנגוע.

טיפול בכאבים ראומטיים

שמן השקדים המתוקים ידוע ביכולותיו הפנומנליות לרפא כאבים ראומטיים ובכללם כאבי שרירים. זו גם הסיבה שמסאז'יסטים רבים משלבים אותו בטיפול, בד בבד לשמנים ארומתיים אחרים. מלבד הריח המתוק והנעים שהוא מפיץ בחדר ותורם בכך לאווירת הריפוי התרפויטית – חימומו על אש נמוכה ומריחתו על שרירים תפוסים ומכאיבים, תקל במאוד על התחושה.

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה