חדשות בעולם

תאילנד: אבל הוכרז לאחר מות הכלבה המלכותית

הכלבה האהובה של מלך תאילנד, טונדנג מתה בסוף השבוע לאחר מחלה ממושכת. הכלבה המפורסמת זכתה להערצה בממלכה, ובין היתר נכתב ספר אודותיה, והופק סרט שמציג את חייה. לפני כשבועיים שני אזרחים נידונו בבית המשפט התאילנדי לאחר "שביזו" את הכלבה המלכותית

אא

סוכנויות החדשות בתאילנד מדווחות היום (ג') כי טונדנג הכלבה האהובה של מלך תאילנד, פומיפון אדוניאדט מתה בסוף השבוע בגיל 17 כתוצאה ממחלה ממושכת.

הידיעה הרשמית על מותה של כלבתו של המלך פורסמה אמש (ב') על ידי בית הספר לווטרינריה של אוניברסיטת 'קסטסארט'. בהודעה נכתב כי: "כבוד טונדנג מתה בשלווה ביום שבת האחרון בשעה 23:10 בארמון קליי קנגוון, בעת שישנה ברוגע. טונדנג בת ה-17 הייתה סבלה ממחלה מיוחדת בתקופה האחרונה".

דבר מותה של הכלבה גרם לאבל כבד בתאילנד, מהסיבה שהכלבה הפכה לסמל מפורסם ואהוב של הממלכה התאילנדית והמלך פומיפון. הכלבה התפרסמה בשנת 1998 (למניינם) כאשר המלך אדוניאדט אימץ אותה מהרחוב כשהייתה גורה קטנה. בשנת 2002 (למניינם).

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

מלך תאילנד כתב ספר על הכלבה המלכותית, שבו שיבח והפליג לספר על אהבתו אותה, הספר הפך לרב מכר בתאילנד. בספר נכתב כי: "טונדנג היא כלבה שרוחשת כבוד עם התנהגות הולמת, צנועה ויודעת את הכללים. הכלבה תמיד יושבת נמוך יותר מהמלך, וזה ממחיש בין היתר את התנהגותה המכבדת והמעריצה".

בעקבות מותה הוכרז על "אבל" בממלכה התאילנדית, ובתי הקולנוע במדינה החלו להציג סרט המספר את סיפור חייה.

אין ספק שהכלבה המלכותית של תאילנד הייתה סמל ממלכתי. לפני כשבועיים נידונה אם חד הורית לאחר שלעגה לכלבה המלכותית בפוסט ששותף ברשת החברתית באינטרנט. בנוסף אדם אחר הואשם לפני כשבועיים לאחר שפרסם תמונה מעליבה של הכלבה המלכותית. 

תגיות:כלבכלבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה