חדשות יהדות

החליט לשמור שבת – וניצל מהפיגוע בת"א

עוזיאל בדיוק החליט לשמור שבת, כשהוזמן למסיבת יום הולדת ביום שישי בפאב 'הסמטה'. הוא ויתר כדי לא לנסוע בשבת – וניצל מהפיגוע

אא

העיתון 'יתד נאמן' פרסם הבוקר את סיפורו המופלא של עוזיאל מפתח תקווה, פקיד בנק במקצועו, שניצל מהפיגוע בפאב 'הסמטה' בתל אביב בזכות החלטתו לשמור שבת.

"קיבלתי על עצמי לשמור שבת לפני שבועיים בסך הכל", מספר עוזיאל. "עבדתי אז על הכנת בקשה להלוואה עבור לקוח של הבנק. היה לי חשוב מאד להצליח, וכשהגשתי את הבקשה המתוקנת עבורו, אמרתי למנהלת שאני מקווה מאד שהפעם האישור יתקבל, למרות כל הדחיות הקודמות. המנהלת, שהיא שומרת מצוות, אמרה לי שכאשר מישהו מקווה להשיג משהו, כדאי לו לקבל על עצמו דבר טוב".

עוזיאל, שראה חשיבות מקצועית רבה בכך שיצליח להשיג את ההלוואה עבור הלקוח, קיבל על עצמו לשמור שבת. "אמרתי שאני מקבל על עצמי שמירת שבת, ולכל הפחות לא לנסוע בשבת". תוך יומיים הבקשה אושרה, הלקוח הרעיף מחמאות, ועוזיאל שמר שבת ראשונה.

(צילום: תומר נוברג / פלאש 90)(צילום: תומר נוברג / פלאש 90)

"בשבוע לאחר מכן הוזמנתי על ידי חברי אוריאל למסיבת יום הולדת ב'הסמטה' בתל אביב. בהתחלה הסכמתי, אבל ביום שישי פתאום הבנתי שללכת למסיבה ידרוש ממני לנסוע בשבת כשאחזור הביתה. התלבטתי מאד: לא רציתי לאכזב את אוריאל. לפתע הבנתי כמה ההחלטה לשמור שבת דורשת לפעמים ויתור. לבסוף קיבלתי החלטה שאיעדר מהמסיבה ואשמור שבת".

עוד לפני כניסת השבת הספיק עוזיאל לשמוע על הפיגוע בתל אביב. "התחלתי להתקשר לחברים, אף אחד לא ענה. כשהחשש הנורא התאמת, רעדתי כולי. סגרתי את המכשיר והתחלתי לבכות. לא יודע על מה בכיתי – אם על הפגיעה בחברים שעדיין לא ידעתי מי מהם נפגע, או על התחושה הפנימית שהשבת שמרה עלי".

אותה שבת הייתה מיוחדת מאד עבור עוזיאל. "אני לא יכול לתאר לכם מה עבר עלי בשבת. זו היתה שבת כמוה לא חוויתי מעולם. הרגשתי שהשבת עוטפת אותי בחום של בן השב הביתה...עם כל הכאב והדאגה לחברים הרגשתי שאני שומר אותה גם כזכות עבורם, לרפואה ולעילוי נשמה".

"מאז", מסכם עוזיאל, "אני לא מפסיק לדבר על המהירות בה זכיתי לראות עד כמה השבת היא מקור הברכה".

תגיות:נספיגוע ירישבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה