ונשמרתם

מזעזע: מהל מתנול במשקה - והתעוור

משחקי אלכוהול: גבר בן 36 מאזור הצפון, מהל מתנול במשקה שלו - ואיבד את הראייה בשתי עיניו, לצמיתות

אא

לפני מספר ימים, הגיע לבית החולים 'זיו' בצפת - גבר כבן 36 כשהוא מלווה בחבריו ונמצא במצב של שכרות. לאחר שהגבר התלונן על כך שאינו יכול לראות, בוצעה בדיקה שבמהלכה התברר כי הוא סובל מהרעלת מתנול חמורה.

מתנול הוא סוג מסוים של כוהל המצוי בדלק, ונפוץ במיוחד בתעשיות הפלסטיק. לדברי פרופ' יוסף פיקל, מנהל מחלקת עיניים בבית החולים - כשהכוהל הזה בא במגע עם הכבד, הוא מתחמצן והופך לפורמלין – חומר רעיל ומסוכן ביותר עבור האדם, שפוגע בעצב הראייה ואף עשוי להביא לעיוורון בלתי הפיך.

הגבר סיפר כי יום לפני כן, מהל את המתנול במשקה האנרגיה שלו – כדי להשתכר. אלא שכשניסה לפקוח את עיניו, שעות ספורות לאחר מכן, לא הצליח לראות דבר. לטענת פרופ' פיקל - הטעות הנפוצה בקרב חולים ששתו מתנול היא שכולם חושבים שמדובר באלכוהול רגיל, ולכן לא פונים לקבלת סיוע מיידי. והתוצאות, כפי שלומדים ממקרה זה – הרות אסון.

בדיקות שנעשו על ידי רופאי המחלקה גילו כי הרשתית של הגבר ניזוקה לחלוטין והוא התעוור בשתי עיניו, זאת למרות שניסו לטפל בו באמצעות תרופות שונות. לפי שעה שוחרר הגבר לביתו, אך בעתיד יטופל במחלקה השיקומית שתעזור לו ללמוד את הכישורים הרלוונטיים, ולהסתגל למצבו הנוכחי כאדם עיוור.

תגיות:עיווריםעיוורון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה