חדשות יהדות

הילדים סרבו לנסוע בשבת – ונשארו בחיים

בתאונה שארעה בשבת האחרונה נהרגו זוג הורים וילדה. שני ילדים אחרים שרדו – כי סרבו לנסוע בשבת

אא

בשבת האחרונה התרחשה תאונה מחרידה בכביש 412, סמוך לאור יהודה: נהג הרכב איבד שליטה, וכל יושבי הרכב – זוג הורים וביתם הקטנה – נהרגו.

בני המשפחה היחידים ששרדו הם שני ילדים בגיל בית ספר יסודי. הילדים האלה לומדים בבית הספר 'שובו' בלוד, ואתמול חשף העיתון 'יתד נאמן' את הסיפור מאחורי הצלתם של הילדים, שהיו אמורים להצטרף לנסיעה המשפחתית.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

"בשלושת החודשים האחרונים יש מבצע שבת בבית הספר", מסבירה המפקחת של רשת 'שובו', הגברת ברכה ויינברג. "התלמידים לומדים הלכות שבת עם אברכים שמגיעים לבית הספר מידי שבוע. כל יום למישי מקבלים פתק של שבת וביום א' מחזירים אותו כשכתוב בו על מה הקפידו כדי לשמור שבת, ומקבלים ממתק או פרס. התלמידים גם נבחנים על הלכות שבת מחוברות מיוחדות שבית הספר מדפיס".

פתקי יום ראשון האחרון של בית הספר שובו בלוד כוללים פתק של ילד בשם גבריאל: "השבת הקפדתי לא לגעת במחשב", ושל ילדה בשם תהילה: "שמרתי שבת אפילו שהיה קשה – שכחתי לכבות את האור בחדר לפני שבת וכל הלילה היה לי אור". גבריאל ותהילה הם הילדים ששרדו.

"כשביקרנו אותם אחרי היוודע התאונה, שאלנו אותם למה הם לא נסעו עם ההורים", מספרים בבית הספר. "הם אמרו שהם לא רצו לנסוע בשבת, לא רצו לחלל שבת. גבריאל שלח הודעה לכל הכיתה שלו במוצאי שבת: 'אני שמרתי את השבת והשבת שמרה עלי'."

תגיות:נסשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה