חדשות יהדות

זעזוע: עיסויים מול ארון הקודש

במהלך סוף השבוע שעבר הפך היכל בית כנסת בטבריה לחדר עיסויים לרצי מרתון בינלאומי

אא

חילול בית הכנסת במלון לאונרדו בעיר: בסוף השבוע שעבר הפך בית הכנסת למתחם עיסויים עבור רצות ורצי מרתון בינלאומי. כל זאת מול ארון הקודש ועל בימת ספר התורה.
בסרטון שהוצג ב"חדשות 10", נראים רצי המרתון כשהם שוכבים על מיטות עיסוי שהוצבו בתוך בית הכנסת סמוך לארון הקודש, כשהם לבושים באופן שאינו מכבד את בית הכנסת ועוברים טיפולים על ידי נשים.

דווח כי רצי המרתון קיבלו את אישורו של בית המלון להקמת מתחם העיסוי בתוככי בית הכנסת של המלון והעיסויים התקיימו במשך שעות - למרות שצוין בכניסה כי מדובר בבית כנסת.

טבריה (צילום: משה שי / פלאש 90)טבריה (צילום: משה שי / פלאש 90)

שר הדתות דוד אזולאי אמר בתגובה כי "ברור שזה תקלה חמורה מאוד, אני חושב שזה לא מכובד ולא ראוי". גם הרב רפאל כהן מטבריה תקף את ההתנהלות ואמר כי "זה חמור מאוד מדובר בהיכל השם, חסר להם אולמות במלון?". הרב כהן הסתייג ואמר כי הוא מאמין שהדבר לא היה בכוונת זדון.

בשל הסערה שהתחוללה בעיר, הגיע למלון סגן ראש העיר טבריה, יוסי בן דוד ודאג כי יעבירו את מתחם העיסויים לאולם אחר במלון ויפנו את בית הכנסת מכל ציוד העיסוי. סגן ראש העיר אמר כי מדובר בתקלה חמורה שתתוחקר וכי הלקחים יופקו.

עיריית טבריה ומלון לאונרדו מסרו בתגובה כי "בית המלון נענה לבקשת מפיקי האירוע והקצה לסטודנטים לעיסוי אולם לסיוע לרצי המרתון. הסטודנטים טעו בתום לב ונכנסו לאולם אחר המשמש כבית כנסת, מספר דקות לאחר מכן גילתה הנהלת המלון את הטעות ופינתה אותם לאולם הנכון".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מסר: "כרב הראשי אני מביע מחאה על ביזוי בית הכנסת - בית מקדש מעט. בית הכנסת הינו בית קדוש לכל יהודי ויהודי. תמונות אלו פוגעות בליבו של כל יהודי". הרב עתיד לפנות לגורמים המעורבים בתקלה ולבקש הבהרות כיצד התאפשרו ביצוע מעשים מעין אלו בבית הכנסת. 

תגיות:בית הכנסתארון הקודשטבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה