חדשות יהדות

"חשבתי שסיימתי את שליחותי אבל הקב"ה מנהל את העולם"

שר הפנים החדש ויו"ר ש"ס אריה דרעי: "גם כשאתה חושב שאתה נמצא בירידה ובמצב לא טוב, ויש לך טענות, לא להתייאש"

אא

הבוקר (שלישי) התראיין שר הפנים החדש ויו"ר ש"ס אריה דרעי ברדיו "קול חי". המראיין, מרדכי לביא, שאל את דרעי האם לפני 22 שנה, כשנכנס לכלא, חשב שיבוא יום והוא יחזור למשרד הפנים.

דרעי השיב: "כשעזבתי, חשבתי שלמעשה סיימתי את השליחות הציבורית שלי ומהשמיים סיימתי את תפקידי וחשבתי ללכת בכלל לדברים אחרים, אבל הקב"ה..."

דרעי המשיך ואמר כי "הלקח החשוב שצריך לראות כל אדם, גם כשאתה חושב שאתה נמצא בירידה ובמצב לא טוב, ויש לך טענות, לא להתייאש. בסוף הקב"ה מוביל את האדם לאיפה שצריך להוביל אותו. כך צריך לראות את הדברים. אני לא ציפיתי ולא תכננתי את זה, כך הקב"ה הוביל את הדברים".

המראיין: "הדרך שעברת בתהליך החזרה למשרד הפנים, מהרגע שסירבת לקבל את תיק הפנים עם הרכבת הממשלה ועד אישור הכנסת אמש, היא דרך בלתי נתפסת".

"זה כן נתפס", השיב דרעי, "ככה הקב"ה מנהל את העולם. את תיק הפנים הציעו לי, כמות שהוא, כשהרכבנו את הקואליציה, ראש הממשלה אמר שתיק הפנים של ש"ס, אחרי התייעצות עם מועצת חכמי התורה הוחלט שעדיף לקחת את משרד הכלכלה, שהיה משרד גדול שלא לקחו לו סמכויות".

סוגר מעגל, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)סוגר מעגל, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

"אף אחד לא חשב על מתווה הגז, לא ידענו מה זה סעיף 52, אף אחד לא ידע לאן זה מוביל כל הדבר הזה. עשיתי מאמצים שסעיף 52 יעבור לאחריות הממשלה. היום שאני מסתכל אחורה אני לא מבין... המפלגות הערביות היו צריכות לתמוך, איווט ליברמן. אבל לא הלך, עזבתי את המשרד וקיבלתי את משרד הפריפריה", הוא מוסיף.

"לא חלמתי שאני מגיע למשרד הפנים", סיפר דרעי, "אבל סילבן שלום התפטר והמשרד הזה היה פנוי. יש לי שליחות כאן. זה עוד משא כבד על הכתפיים. אני יודע את הציפיות שיש, אני יודע מה אנשים מחכים, ה' יעזור".

דרעי התרפק על זכרו של מרן הרב עובדיה: "תאר לך שהיום בשבע בבוקר הייתי יכול ללכת למרן, ולקבל את ברכתו. אני בטוח - הכאפות שהייתי מקבל שם... והשמחה שהייתה לו...", אמר בגעגועים, והמשיך: "אני רואה בחוש את מאמר חז"ל 'גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם', ממש 'ונהפוך הוא'. בשנתיים האחרונות היינו באופוזיציה, את הכל ניסו לגמור לנו והכל פתאום התהפך, אין ספק שמרן בשמים פעל, נשמות של צדיקים שמסרו את נפשם בחיים גם שם הם ממשיכים למסור נפש על עם ישראל".

תגיות:אריה דרעישליחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה