חדשות בארץ

סגנית שר החוץ: "יהודה ושומרון היא החזית נגד דאעש"

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי ערכה סיור מיוחד לצוערי משרד החוץ ביהודה ושומרון. במהלך הסיור הדגישה חוטובלי את חשיבות האזור לביטחון המדינה, את הקשר ההיסטורי ואת פעילות משרד החוץ בחזית הבינלאומית

אא

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) הגיעה היום (ד') עם צוערי משרד החוץ לסיור מיוחד ביהודה ושומרון. במהלך הסיור הסבירה חוטובלי לצוערים את השינוי במאמצים הדיפלומטיים מול הקהילה הבינלאומית.

לדבריה: "מאז ומתמיד מדינת ישראל נמצאת בחזית מול הקהילה הבינלאומית בזירה של יהודה ושומרון. אלא שמאז המצב הגיאופוליטי באזור השתנה לכיוון אחד – יותר ויותר ארגוני טרור שמחליפים מדינות לאום ערביות".

חוטובלי הדגישה כי ליהודה ושומרון תפקיד ביטחוני חשוב בהגנה מפני דאעש: " כשאני יוצאת לעולם אני קוראת ליהודה ושומרון, "קו החזית של הדמוקרטיה המערבית במזרח התיכון אל מול דאעש", לא פחות ולא יותר".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בהמשך הסיור הדגישה סגנית השר את הקשר של עם ישראל וארץ ישראל: "הייתי בצרפת לפני שבועיים, ואמרתי לכל מי ששאל והתעניין למה לישראל חשוב להיות ביהודה ושומרון? כי קודם כל כי האזור הזה שלנו, זאת הארץ התנכ"ית שלנו. אברהם אבינו אבי האומה כשהוא הגיע לארץ, הוא הגיע לשכם, והוא הגיע לכאן לאזור הזה של השומרון, ואחר כך הוא המשיך לחברון".

"כלומר כל מי שמנסה בעצם היום לנתק את השורשים היהודיים מהארץ הזאת, שיהיה ברור שהוא מנסה לנתק אותנו מהמקומות שיש לנו עליהם את התיעוד הכי חזק והכי משמעותי מבחינה היסטורית, לנוכחות יהודית בת 4,000 שנה".

חוטובלי הדגישה כי על הצוערים להכיר את היסטוריית הקרקע מהתנ"ך: "אלו האזורים שעליהם מתקיימת המחלוקת הבינלאומית. חשוב מאוד שתכירו גם את ההיסטוריה, וגם את השורשים שלנו כי זה קרב על נראטיב".

סגנית השר סיפרה כי מועצת הביטחון של האו"ם תעסוק רבות בשטחי יהודה ושומרון במהלך השנה הקרובה: "מועצת הביטחון של האו"ם הולכת לעסוק הרבה בנושא יהודה ושומרון בשנה הקרובה, וזה הופך להיות יותר ויותר מטבע עובר לסוחר וכל מה שקשור לנושא החוקי".

"אז אני אומרת לכם שכמשפטנית הדבר שהיה הכי חשוב לי בהקשר הזה, זה קודם כל לנפץ את אותה תפיסת ותודעת שווא שיש בכלל איזושהי שאלה לגבי החוקיות של האזור הזה".

חוטובלי אמרה כי משרד החוץ הנפיק מסמך משפטי מיוחד שמוכיח את חוקיות אזור יהודה ושומרון: "המחלקה המשפטית של משרד החוץ הנפיקה מסמך משפטי מאוד חשוב ומכונן אפילו לגבי החוקיות של יהודה ושומרון".

"אנחנו מדברים על התיישבות לגיטימית לחלוטין בגיבוי מערכת המשפט הישראלי. במשך שנים כל בנייה פה היא בנייה על אדמה שנקנתה בכסף או שהוכשרה על ידי המדינה – כלומר שנעשה סקר מקדים שבדק האם יש בעלות פלסטינית פרטית על הקרקע או לא".

עוד אמרה כי לא היתה ולא תהיה בניה בלתי חוקית במדינה: "מדינת ישראל לא בונה שלא כחוק, מדינת ישראל בונה אך ורק כחוק. לכן היום כשאנו הגענו למספר המרשים של 400 אלף מתיישבים, צריך שנזכור כי 400 אלף המתיישבים הם חלק ממפעל אדיר שנעשה על פי החוק הבינלאומי ועל פי החוק הישראלי".

היום ההגרלה! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:משרד החוץשר החוץציפי חוטובלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה