דמויות ביהדות

ה"בבא סאלי": 10 עובדות על קדוש ישראל

ביום חמישי הקרוב, ד' בשבט תשפ"ג יחול יום ההילולה ה-39 לפטירתו של רבי ישראל אבוחצירא, ה"באבא סאלי", זצ"ל. 10 עובדות, מעט מן המעט, על גדלותו העצומה

אא

1. ה"בבא סאלי" נולד בראש השנה בשנת תר"ן בעיירה תפילאלת שבמרוקו. עלה לארץ בשנת תשכ"ד, היה רב ומקובל, ונפטר בד' בשבט תשמ"ד.

2. כבר מילדותו שמרו עליו הוריו בשמירה יתירה, כי ידעו שיגדל ויהיה למאור ישראל. אמו הצמידה את עריסתו לקיר בית המדרש, כדי שדברי התורה ייקלטו באוזניו בעודו רך בשנים.

3. כבר בהיותו בן שש, כיסו הוריו הקדושים את פניו בצעיף בעת יציאתו מן הבית, שלא ייכשל חס ושלום במראות אסורות הפוגמות בקדושה.

4. בעודו בגיל שש עשרה נתמנה לריש מתיבתא של ישיבת "אביר יעקב". לאחר 3 שנים, אחר פטירת אביו הגדול, רבי מסעוד, מונה לראש הישיבה.

5. היה לפוסק הלכתי עצום ולסמכות ההלכתית העליונה לכל יהודי מרוקו. הסתיר מעיני כל את גודל שקידתו בלימוד התורה ואת גדולתו וידיעותיו בפרד"ס התורה.





6. נהג בקדושה עילאית. יום-יום, בקיץ ובחורף, היה טובל במקווה ולפעמים היו המים קפואים, והיה צריך לשבור את גזיזי הקרח וכל זאת לא מנע ממנו את טבילת הטהרה. הטבילה הייתה נעשית בייחודים שונים ובכוונות הקבלה.

7. הרבה בצומות ובסיגופים. רוב שעות היום עסק בתורה ובקבלת המבקשים את ברכתו והסתפק בשעתיים-שלש שעות שינה.

8. פירוש השם ה"בבא סאלי" הוא: האב המתפלל. אכן היה אבי התפילה של עם ישראל, בכל שנות חייו מסר עצמו עבור עם קודש, כאב את כאבם ובכל צרתם לו צר. מכל שכבות הציבור נהרו אליו לאלפים ורבבות, את כולם קיבל בסבר פנים יפות, הקרין מלוא אהבתו לכל אחד אחד, שפע ברכות וישועות הוריק עליהם מעמקי ליבו וברכותיו הקדושות לא שבו ריקם, תמך באביונים ובאלמנות, חיתן יתומים ויתומות, לכולם היה כמו אב אוהב.

9. אגדות ללא ספור מסופרים בין יהודי מרוקו על תפילותיו שעשו פרי. בהיותו בארץ נתפרסם שמו גם בין יהודי אשכנז ורבים מהם, בתוכם גדולי תורה ויראה, נסעו אליו להתבשם מתורתו ולהתברך מתפילותיו. אף הם מספרים סיפורי מופת ותופעות של רוח הקודש.

10. לפני פטירתו שפתיו דובבו דברי פרידה, מקורביו הצליחו לקלוט את המילים: "תהא הליכתי כפרה לצרות עם ישראל". ציונו הקדוש בנתיבות מהווה מוקד תפילה לכלל ישראל, ומדי שנה פוקדים את הקבר כרבע מיליון איש.

בכל שנה הידברות עורכת הילולה לכבודו של הבבא סאלי, המתקיימת בכמה מוקדים ברחבי הארץ. אל ההילולה מגיעות מאות נשים לתפילה, להתחזקות ולציפיה לישועה בזכותו של הצדיק. בהילולה ישתתפו הרבנית חגית שירה, הזמרת ציפורה אבגי, הזמרת יעל כליפא, הרב המקובל יצחק בצרי בתפילה מיוחדת לכל הישועות, הרב חיים זאיד בסיפורי אמונה מאלפים והרב יעקב חמו יספר את הסיפור שמאחורי הצעיף.


השנה נערכה ההילולה באילת, ותתקיים בע"ה גם באשקלון, בתל אביב, בבית שאן ובחולון. לרישום נא ללחוץ כאן. כמו כן, בהידברות ארגנו טיול מיוחד לנשים אל ציונו של הבבא סאלי בהשתתפות הרב המקובל יצחק בצרי בתפילה לכל הישועות, הרבנית חגית שירה והזמרת ענבר טביב. לרישום לחצי כאן. אפשר גם להתקשר 073-222-1240
 

הרב הרצל חודר מעניק הצצה נדירה על חייו של ה"בבא סאלי":

תכנים נוספים אודות ה"בבא סאלי":

אבי שושן: "כך הציל ה'בבא סאלי' את חיי". לקריאה,לחצו כאן.

ביקור בנתיבות לרגל יום ההילולא של ה'בבא סאלי'. לקריאה,לחצו כאן.

ראיון נדיר עם נכדתו של ה'בבא סאלי'. לקריאה, לחצו כאן.

ה'בבא סאלי' הודיע: "התפילה התקבלה" - והילדה התעוררה. לקריאה, לחצו כאן.

תשובתו המפתיעה של ה'בבא סאלי' לכוחות הביטחון: "אל תפעלו בין 2:00-4:00". לקריאה, לחצו כאן.

תגיות:הבבא סאלירבי ישראל אבוחצירא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה