כללים באכילה נכונה (א')

יש ללעוס את המזון ולא לבלוע, ואין לשבוע מהארוחה; אלה רק חלק מהכללים לאכילה נכונה ובריאות טובה

אא

במדור הקודם עסקנו בנושא העצירות, שכידוע מעסיק הרבה מאוד אנשים. העצירות הינה תופעה משבשת מאוד את אורח החיים של האדם וגורמת לו לעצב ולחץ גדול. לבקשת רבים, אני מצרף כאן מספר כללי אכילה למניעת עצירות ובריאות טובה:

א. ללעוס את המזון: בשיחות עם אנשים רבים שאני פוגש, עולה המסקנה שבעצם הם בולעים את המזון. צריך לזכור שלקיבה אין שיניים. הקב"ה נתן לנו שיניים כדי שנלעס את המזון, ולמעשה תהליך העיכול מתחיל בפה. כשאנחנו טוחנים את המזון אנחנו מאפשרים לקיבה ולשאר אברי העיכול לבצע את עבודת העיכול ביתר קלות. מעבר לכך, יש ברוק חומרים שונים המתחילים את פעולת העיכול כבר בפה. לכן יש ללעוס בסבלנות.

ב. יש ללעוס את המזון לאט ובנחת: בנוסף יש להתרגל לאכול לאט ובנחת. קצב החיים שלנו מאוד מהיר. כיום איכות נמדדת לפי המהירות. אך האמת היא שלא בכל דבר זה נכון, ודאי לא לגבי אכילה. יש נטייה לחשוב שתהליך העיכול פשוט, אנחנו לועסים בולעים ובזה נגמר הסיפור. אך למעשה תהליך העיכול מורכב מאוד, ולכן חשוב לאכול לאט ובנחת כדי לאפשר לתהליך להתרחש, אחרת המזון לא יתעכל ויתחיל לתסוס, ועלולים להתפתח גם תהליכי ריקבון שעלולים לפתח אלרגיות שונות וזיהומים שונים.

ג. אין לשבוע מהארוחה: רבים האנשים החושבים שמארוחה צריכים לקום שבעים. על כך כבר כתב הרמב"ם שהדבר אינו נכון. וכך לשון הרמב"ם: "לא יאכל אדם עד שתתמלא כריסו אלא יפחות כמו רביע משבעתו". רצוי אפוא שאדם יקום כשעדיין הוא מרגיש מעט רעב, ואז ברור שמה שיאכל יתעכל ובכך לא יכביד על מערכת העיכול שלו לחינם.

בעזרת תשומת לב ומודעות לכללי אכילה נכונה, ניתן להשפיע על בריאותנו לטובה. בשבוע הבא נציין מספר כללים נוספים לשיפור האפשרות שלנו להפיק את המרב מהמזון שאותו אנחנו אוכלים.

תגיות:אכילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה