חדשות יהדות

למרות המצב הביטחוני הילולת הרש"ש התקיימה כסדרה

למרות המצב הביטחוני הילולת הרש"ש בהר הזיתים התקיימה כסדרה בהשתתפות אלפי אנשים. ההילולה התקיימה במעמד הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ראשי ישיבות המקובלים ועוד. מנכ"ל משרד הדתות: "הזכות לעלות לציון הרש"ש אינה מובנת מאליה"

אא

למרות המצב הביטחוני ביום רביעי האחרון נערכה כסדרה ההילולה לזכרו של הרש"ש הקדוש, רבי שלום שרעבי זצוק"ל זיע"א בהר הזיתים בהשתתפות אלפי אנשים.

בראש המתפללים עמדו גדולי הרבנים והמקובלים בדורנו יחד עם תלמידיהם, ביניהם הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, ראש ישיבת 'השלום', הרב דוד בצרי, רבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, ראש ישיבת 'נהר שלום' הרב בניהו שמואלי, המקובל חכם ישועה בן שושן, השר לשירותי דת, דוד אזולאי, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס ועוד.

(צילום: המשרד לשירותי דת)(צילום: המשרד לשירותי דת)

אחר הצהריים נערכה במקום עצרת מרכזית יחד עם אמירת סליחות ודברי חיזוק מפי הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף.

בעקבות המצב הביטחוני חששו המארגנים כי יגיעו השנה מעט עולים לקבר הרש"ש, אך הציבור לא נכנע לקושי והגיע בהמוניו. המארגנים מספרים כי בעקבות לחץ הציבור להגיע תוך כדי העליה הוכפל מערך ההסעות פי חמש, והצליח להביא את ההמונים להר הזיתים. העליה נמשכה אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס אמר: "בימים שכאלה העליה אל הר הזיתים היא עלייה מקודשת, מבורכת ומלאת התרגשות. הזכות לעלות לציון קבר הרש"ש ביום פטירתו איננה מובנת מאליה, שכן עלינו להמשיך לעלות אל ההר בלא פחד וחששות שהרי הימצאותנו בהר הזיתים חשובה מתמיד. נמשיך לקיים פעילויות בהר הזיתים ולערוך אירועים בעלי חשיבות היסטורית והלכתית שכאלו, ובכך לחזק את הביטחון. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה".

(צילום: המשרד לשירותי דת)(צילום: המשרד לשירותי דת)

יו"ר מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים, הרב הלל הורוביץ ברך על ההשתתפות הרבה: "אין ספק שעם ישראל זוכר את שורשיו. לראות את הציבור הענק והמגוון שהגיע לחלקת הקבר היה מראה מרגש במיוחד. התפילות שנאמרו ביום זה המסוגל לסגולות, לראות את הקרבה להר הבית ואת כל הרבנים הגדולים הקבורים בהר הזיתים זהו דבר מיוחד".

עוד ציין הרב הורוביץ את משטרת ישראל שדאגה לאבטח את האירוע לאורך כל הציר. הרב הוסיף כי ההילולה היא "חלק ממגמת אירועים שנתיים שמביאים המונים לבוא ולעלות להר הזיתים ולחזק את האחיזה היהודית במקום".

(צילום: המשרד לשירותי דת)(צילום: המשרד לשירותי דת)

תגיות:הרש"שהר הזיתיםמשרד הדתות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה