חדשות יהדות

הכירו: ספר תיאוריה המשלב למידה על היהדות

"המטרה שלי היא גם לגעת בנשמה של התלמיד", מסביר מחבר הספר, מורה לנהיגה שחזר בתשובה

אא

ספר תיאוריה "טסט ראשון", אחד המוכרים והטובים בתחום, מציע לתלמידים לימודי תיאוריה בשילוב למידה על הדת היהודית, מנהגיה ותרבותה.

יוסי יאיר, מחבר הספר, הוא חוזר בתשובה ומורה לנהיגה מזה 15 שנה. יאיר החליט לכתוב ספר תיאוריה לא שגרתי, כהגדרתו, שלתוכו שילב, כאמור, תכני יהדות ודת. "המטרה שלי היא גם לגעת בנשמה של התלמיד", אמר לערוץ 2.

בספר, למשל, מופיע ההסבר הבא: "תמרור עגול עם רקע כחול, מורה לעשות את המסומן בתוך התמרור. תמרור עגול עם רקע אדום מורה לא לעשות את המסומן בתמרור. כמו אצלנו בתורה הקדושה: מצוות עשה ומצוות לא תעשה".

הספר השנוי במחלוקתהספר השנוי במחלוקת

דוגמה נוספת ניתן למצוא בתמרור אזהרה, שבתוכו מצויר צלב המעיד על הצטלבות מפגש דרכים: "נחמד לדעת, שבארצנו, הצומת אף פעם לא יהיה בנוי בצורת צלב, אלא יהיה מוטה מעט הצידה (ראה ציור). הסיבה לכך היא, שאנחנו חיים במדינה יהודית".

בעניין אחר התייחס יאיר לעניין השליטה בהגה במהלך נסיעה: "הסתכלות מרחוק משפרת את השליטה בהיגוי (בהגה) הרכב. הסתכלות רחוקה מאפשרת לנהג שדה ראייה גדול יותר. הקב"ה יצר את העין בצורת אליפסה ולכן היא מסוגלת לראות בזווית של 140 מעלות".

"לשמחתי מרבית התלמידים אהבו את הספר. קיבלתי המון תגובות חיוביות מאוד", אמר יאיר. "נהיגה היא תרבות והחלטתי להכניס תכנים חינוכיים ותרבותיים כולל משלים עם מוסר השכל הנוגעים לחיי היום יום. זה גם גורם לתלמיד חשק ללמוד ולא להתעצל לראות תמרורים בשחור לבן. אצלי בספר הכול צבעוני, המטרה שלי היא גם לגעת בנשמה של התלמיד". 

"בגדול זה ספר טוב, חוץ מהקטע של ההטפות לדת""בגדול זה ספר טוב, חוץ מהקטע של ההטפות לדת"

תגיות:תיאוריהטסטספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה