בריאות ותזונה

השלג כבר כאן. אז למה לא לטעום ממנו קצת?

סוף סוף השלג כאן. מדוע כדאי לעמוד בפיתוי, ולא לתחוב אותו אל פינו? ד"ר ארז גרטי, מומחה לאימונולוגיה ממכון דוידסון - מסביר

אא

עד שהשלג מגיע סוף סוף גם אלינו, מעטים מאיתנו עומדים בפיתוי ולא תוחבים חופן ממנו לפה. אז מדוע לא כדאי לעשות כן? שאלה טובה. לדברי ד"ר ארז גרטי, מומחה לאימונולוגיה ממכון דוידסון לחינוך מדעי, עלינו ראשית להבין כיצד השלג נוצר. הכל מתחיל מטיפה שנוצרת על חלקיק של אבק. "טיפת המים הזו יכולה להיווצר גם על גבי חיידקים מסוימים, שמכילים חלבונים מיוחדים שמאפשרים להם ללכוד את טיפת המים ולשמש כגרעין ראשוני לפתית השלג", מסביר ד"ר גרטי. "מכאן שהשלג מהווה כעין מנגנון הפצת חיידקים, למרחקים ארוכים".

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

עוד מוסיף ד"ר גרטי ואומר כי גם המבנה עצמו, של פתית השלג - נוטה לספוג ולצבור חומרים מזהמים כמו פיח ואבק. כך שלמרות התחושה שהשלג 'מטהר' את העולם, החיידקים וחלקיקי הזיהום הולכים היישר לפיו של מי שאינו מודע לכך. "ככל שיורד יותר שלג, כך פוחת הזיהום האטמוספרי, אבל כולם כבר מבינים לאן הזיהום הזה הולך".

אז מדוע לא קורה לנו כלום כשאנחנו בכל זאת מסתכנים וטועמים את השלג? זאת מאחר ומדובר ברמה שהיא מתחת לסף ה'מרעיל' והמסוכן. אי אפשר למות מזה, אבל עצם הידיעה שאנחנו מכניסים לפינו את חלקיקי הזיהום הזעירים הללו... מזעזעת כשלעצמה. 

תגיות:שלגבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה