חדשות בעולם

נס בקנדה: התינוקת בכתה, והצילה את חיי הוריה מהרעלה

התינוקת בת השנה וחצי התעוררה לפנות בוקר בבכי קורע לב. הוריה העייפים התאכזבו כשנאלצו לקום מהמיטה בפעם השנייה - אך אז התברר גודל נס. "לפעמים אנחנו מייחלים כל כך שהיא תישן במשך לילה שלם, אבל אנחנו לא מרגישים ככה יותר. אנחנו כל כך אסירי תודה לסיליה שהיא העירה אותנו", אמרו ההורים

אא

נס בקנדה: שעות ארוכות לקח לקייל ומוניק רופל - הוריה העייפים של סיליה בת השנה וחצי, להרדימה.  בסופו של דבר קרה הבלתי יאומן וסיליה נרדמה, אך לא להרבה זמן. דווקא באותו לילה משהו קרה, והתינוקת סירבה לישון לילה שלם ברצף. היא התעוררה לעתים תכופות כשהיא בוכה בכי היסטרי, ומאלצת את הוריה להתייחס אל בכיה ברצינות. 

הכל קרה ביום שישי האחרון. "סיליה התעוררה בפעם השנייה בשעה שלוש לפנות בוקר, בבכי עוצמתי. קמתי מהמיטה, והצלחתי לעשות כמה צעדים אך לפתע חשתי סחרחורת איומה והערתי את קייל". למרבה הפלא, גם קייל הרגיש מיד את אותן תחושות שהרגישה אשתו: בחילה איומה, צריבה בעיניים, סחרחורת וכאבי ראש. 

סיליה הקטנה (צילום מסך פייסבוק)סיליה הקטנה (צילום מסך פייסבוק)

"רצתי למיטה של סיליה, והרמתי אותה שנייה לפני שהיא הקיאה בין ידיי. פתאום שמתי לב שהחתול שלי הולך בגילופין, ומתמוטט לצד רגליי". בבהלה התקשרו בני הזוג להוריהם, הגרים במרחק לא רב מהם. אלא שכמה דקות לפני בואם, התמוטט גם קייל כשהוא מתלונן על אפיסת כוחות, וקושי עצום לנשום. "באותו רגע חשבתי לעצמי: 'האם ככה זה מרגיש כשמתים?'. הרגשתי שאני לא יכול לעשות שום דבר, כדי לגרום לגוף שלי לבצע את מה שהמוח מבקש", אמר קייל. 

כשההורים הגיעו לביתם סוף סוף, הם הזעיקו אמבולנס שמירה לקחתם לבית החולים המקומי - שם קיבלו טיפול מיידי כנגד הרעלה, ובהמשך אף הוטסו לבית חולים רחוק יותר (בוונקובר) - שם טופלו בתא לחץ שהזרים אליהם חמצן. מסתבר שההרעלה נגרמה כתוצאה מדליפת גז מתנור בן 26 שנה, שבו השתמשה המשפחה. "המלאכית הקטנה שלנו עשתה דבר יוצא דופן שהיא בעצמה לא תוכל להבין באופן מלא, עד שתגדל", אמרו ההורים לאחר שניצלו בנס מהתקרית, והובהלו לבית החולים בדיוק בזמן. "היא ללא ספק הצילה את חיינו מהרעלת פחמן חד חמצני קטלני. לפעמים אנחנו מייחלים כל כך שהיא תישן סוף סוף באופן רציף במשך לילה שלם, אבל אנחנו לא מרגישים ככה יותר. אנחנו כל כך אסירי תודה לסיליה שהיא העירה אותנו".

לאחר שובם הביתה מבית החולים, התקינו בני הזוג גלאים להתראה על רמת הפחמן בבית, וקוראים לגולשים לנהוג כמותם. נקודה למחשבה: בית שמדליקים בו תנור גז ולא מאווררים אותו, הוא סכנת נפשות אמיתית. הפחמן החד חמצני הוא גז נטול צבע וריח, ובהיותו כזה - קשה מאוד לזהות את הסכנה מבעוד מועד. אז איך נזהרים? הכי חשוב זה לפתוח כמה שיותר חלונות בבית כדי לאפשר כניסה של אוויר צח אל תוכו, ולהקפיד לכבות את התנור מדי פעם (וכמובן בשעות בהן אין עליו השגחה כלל, כמו בשעות הלילה). 

תגיות:נסמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה