חדשות בארץ

"הדר הי"ד הייתה שליחה של הקב"ה להציל אותנו"

יום לפני שנרצחה, הצילה הדר כהן הי"ד שני יהודים מתקיפה אלימה של פורעים ערבים בהר הזיתים

אא

ביום חמישי האחרון הובאה למנוחות הדר כהן הי"ד, לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בשער שכם יום קודם לכן ומנעה בגופה פיגוע גדול הרבה יותר.

יום לפני שנרצחה, הצילה הדר הי"ד שני יהודים מתקיפה אלימה של ערבים בהר הזיתים.

אחד מהניצולים סיפר לעיתון "המבשר" כי כאשר נסעו ברכבם הפרטי להר הזיתים, עברו ליד בית ספר ערבי, הממוקם בין הר הצופים להר הזיתים. מבית הספר הגיחו עשרות ילדים והחלו לזרוק אבנים, כשחלק מהם עומדים מול הרכב, על מנת שלא יוכל להמשיך בנסיעה. הנהג ניסה להגביר את המהירות ולברוח מהמקום, ואז הגיע רכב נהוג בידי ערבי, שנעצר סנטימטרים ספורים לפני רכבם של היהודים, על מנת שלא יוכלו לברוח. במשך אותו הזמן המשיכו הילדים ליידות סלעים על המכונית, עד ששום שמשה בה לא נותרה שלמה.

שוטרים שהיו סמוכים למקום הצליחו לעצור את הנהג שחסם אותם. בין אותם אנשי כוחות הביטחון שפעלו באירוע הייתה לוחמת משמר הגבול הדר כהן הי"ד, שליוותה את השניים והגנה עליהם מהמשך יידויי האבנים על ידי הפורעים ערבים.

הלוויתה של הדר, בעיגול: הרכב של האברכים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90 ובאדיבות המצלם)הלוויתה של הדר, בעיגול: הרכב של האברכים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

"הדר הי"ד הייתה שליחה של הקב"ה להציל אותנו", אמר אחד הניצולים בהתרגשות, שרק בדרך נס יצאו עם חבלות יבשות בלבד.

בהלוויתה של הדר הי"ד ספד לה אביה בקול חנוק מבכי: "כולם אומרים שהיית גיבורה, גיבורה אמיתית, שהצלת הרבה אנשים בגופך ונשמתך. אבל אף אחד לא מכיר אותך באמת הדרי שלי, את החום שלך. יש לי שלוש מילים לומר לך: אני גאה בך. גאה בך ומצדיע לך. נוחי על משכבך בשלום, תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".

"הדר, אהובה שלי. זאת שהייתה קוראת לי אבוש, שהייתה לי אהובה מכול. איך אני אמור להיפרד ממך עכשיו?", זעק האב השכול.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך אמר בהספד: "הדר, שתיים מחברותיה ועוד נער חתרו למגע וסיכלו פיגוע גדול בבירה. אילו לא חתרו למגע היה מתרחש אסון כבד של פיגוע מתוכנן, שמחזיר את ירושלים לימים קשים מאוד. חברייך במשטרה הכחולה גמרו את החשבון וסגרו את האירוע מבלי שאף אזרח נפגע".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ספד גם הוא ואמר: "לא זכיתי להכירך באופן אישי, אך אני מרגיש את הכאב העמוק והיגון של כל הנאספים, שזכו לחלוק איתך פיסות חיים. אתמול הפגנת את קור הרוח והמסירות וכל זאת שאת מגינה על חברתך ממוות בטוח. היו לנו גיבורים גדולים כמו רועי קליין, כמו עמנואל מורנו ויוני נתניהו. כל תקופה וגיבוריה. פעלת בקור רוח ובגבורה. רב שוטרת הדר כהן - אנחנו נפרדים ממך, אך לא ממורשתך. נפלת למען מטרה נשגבת".

 

תגיות:הדר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה