חדשות בארץ

"המג"ד והמח"ט מבקשים שיחות של תודעה יהודית"

אהרון קרוב, שנפצע אנושות ב'עופרת יצוקה', מסביר כי השיחות של הרבנות הצבאית מעניקות מוטיבציה אדירה ללוחמים

אא

סגן במיל' אהרון קרוב, שנפצע אנושות ב'עופרת יצוקה', הגיע אתמול (ראשון) לדיון ועדת החוץ והביטחון, הסביר לשרים על חשיבות הענף לתודעה יהודית לרוח הלחימה של צה"ל.

לדבריו, הדרישה לשיחות על תודעה יהודית מגיעות מהשטח הצבאי, וכי החיילים חפצים בשיחות הקירוב. "מי שמבקשים את השיחות של התודעה היהודית אלה המג"ד והמח"ט, וצריך לתת להם להחליט האם הם רוצים את זה או לא. אחרי השיחות, החיילים באים ומחבקים אותנו והם רוצים את השיחות ורוצים שיהיו עוד כאלה. חייל ומפקד שלא רוצה להיות בשיחות האלה לא חייב".

אהרון קרובאהרון קרוב

קרוב ציין כי שיקולים פוליטיים השפיעו על ההחלטה של הרמטכ''ל להעביר את הענף לחיל חינוך, "במשך שלושה חודשים בכל יום הופיעו בעיתון 'הארץ' כתבות נגד תודעה יהודית וזה לא סתם. בסופו של דבר זה לא דבר טוב כשיש פוליטיקה בצבא", אמר.

בדיון בוועדה סיפר קרוב על השפעתו של הענף לתודעה יהודית על תפקודם של החיילים. "במהלך מבצע 'צוק איתן', ראו חיילים מאחת הפלוגות, לראשונה, חייל פצוע והשתתקו מלחץ", אמר קרוב והוסיף כי כמפקד, התקשר מיד לרבנות הצבאית. "הגיע נציג מהרבנות לתוך עזה, והרביץ שיחת מוטיבציה ברוח יהודית לחיילים. מאותו רגע כולם המשיכו קדימה להילחם".

"תחום תודעה יהודית נותן כוח אדיר לכלל לוחמי צה"ל, ולא משנה מאיזה רקע הם מגיעים. כל מדריכי תחום תודעה יהודית הם אנשים שנלחמו בקרב, מרביתם לוחמים ומפקדים בכירים. מדובר פה על רוח לחימה מתוך היהדות, והמקורות היהודיים והם אלה שנתנו לנו את הכוח לנצח", סיים קרוב את דבריו. 

תגיות:עופרת יצוקהחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה