חדשות בארץ

טיפול חדשני נותן תקווה לחולי COPD

יש תקווה לחולי COPD, מחלת הריאות חשוכת המרפא: טיפול חדשני שהגיע לארץ מגרמניה משפר את תפקודי הריאות

אא

מטופלת כבת 71, מעשנת כבדה שסובלת ממחלת הריאות  COPDהצליחה לנשום בכוחות עצמה, לעמוד ולהתהלך בזכות פרוצדורה חדשה ש"מנפחת" את הריאות מחדש.

המטופלת המחלה הייתה כה חמורה, עד כי, לדבריה, התעוררה פעמים רבות בלילה כשהיא סובלת מהתקפי קוצר נשימה.

בבית החולים 'שערי צדק' עברה המטופלת, שלא הייתה מסוגלת לעמוד או ללכת מטרים ספורים ללא קשיי נשימה משמעותיים, טיפול חדיש שהובא לארץ מגרמניה. במהלך הטיפול מוחדר מכשיר ברונכוסקופ – צינור ובקצהו מצלמה וכלי ניתוח, דרך קנה הנשימה. באמצעותו מוחדרים כעשרה קפיצים, הגורמים לכיווץ מקסימלי של הרקמה החולה של הריאה. בכך מושג שיפור מלאכותי בתפקודה של הריאה.

הטיפול הצליח, וכ-24 שעות לאחריו, המטופלת כבר נעמדה, התהלכה לאורך מסדרונות בית החולים ללא קושי ושוחררה לביתה.

פרופ' איזביצקי מסביר על מהות הטיפול (באדיבות בי"ח שערי צדק)פרופ' איזביצקי מסביר על מהות הטיפול (באדיבות בי"ח שערי צדק)

מחלת ה- COPDהיא מחלת ריאות קשה, המהווה הסיבה המרכזית והשכיחה ביותר למותם של מעשנים, עד כדי שיותר אנשים מתים ממחלה זו מאשר מסרטן הריאות. ברוב המקרים, קשורה המחלה בעישון פעיל בעבר או בהווה. המחלה מופיעה לרוב באיחור של 20-30 שנה, ונותנת את אותותיה הראשונים פעמים רבות רק בגיל 65 ומעלה.

המחלה המתבטאת בשיעול, פליטת כיח וקוצר נשימה במאמץ וגורמת להרס הסימפונות ורקמת הריאה. בהדרגה, מאבדים החולים את תפקוד הריאה בקצב מהיר פי שתיים ויותר לעומת אנשים בריאים. הקושי העיקרי אצל החולים הוא בנשיפת אוויר החוצה, בשל תפקודיה הפגומים של הריאה. במצב החמור של המחלה, מתקשים החולים גם לכבות נר.

יש חשיבות גדולה לגילוי מוקדם של ה- COPD, כיוון שהפסקת עישון, יחד עם הטיפול התרופתי ופעילות רפואית נוספת, יכולים לעצור את התפתחותה ולשפר את איכות החיים של החולים. משום כך מומלץ לכל מעשן מעל גיל 40 להיבדק. האבחון נעשה בבדיקת תפקודי ריאות באמצעות נשיפה.

תגיות:בריאותעישון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה