בריאות ותזונה

מחקר חדש: קיימת דרך לרפא חולי סרטן סופניים

ניסוי קליני שנערך בארצות הברית הצביע על כך ששיטת האימונתרפיה מרפאה 94% מחולי סרטן סופניים

אא

שיטת האימונותרפיה היא שיטה המגייסת את מערכת החיסון של הגוף לשם חיסול הסרטן. טיפול בשיטה מתמקד בהנדסה גנטית של תאי מערכת החיסון, כך שיתקפו את התאים הסרטניים.

מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב, בהנחייתו של ד"ר סטנלי רידל ממרכז  פרד האצ'ינסון לחקר הסרטן במדינת וושינגטון הצביע על תוצאות מרשימות בריפוי חולי לוקמיה שהוגדרו כסופניים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

על פי המחקר, שתוצאותיו הוצגו ב"כנס השנתי של האגודה האמריקאית לקידום המדע", אצל 94% מתוך 35 המטופלים חולי לוקמיה לימפובלסטית חריפה(ALL) שהשתתפו בניסוי, חלה נסיגה של המחלה. אצל 40 מטופלים נוספים, הלוקים בסרטן דם מסוג אחר – לימפומה שאינה הודג'קין (NHL) – נצפו גם כן תוצאות יפות, אם כי לא באותם שיעורים: אצל 80% מהמטופלים נראה שיפור משמעותי בסימפטומים ומחציתם הראו הפוגה במחלה.

בנובמבר האחרון דווח על הצלחה נוספת של אימונותרפיה במקרה סופני של לוקמיה, שהופיע אצל התינוקת הבריטית ליילה ריצ'רדס. במהלך הטיפול הונדסו תאי מערכת החיסון מסוג T , כך שיתקפו את תאי סרטן הדם. ריצ'רדס, שהייתה על סף מוות, החלימה מהמחלה.

בכינוס הציג פרופסור רידל את ממצאי המחקר שערך, באמרו: "אם להיות כנים, שיעורי תגובה כאלה לטיפול הם חסרי תקדים ברפואה כאשר מדובר בחולים בשלבים מתקדמים כל כך".

תגיות:בריאותסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה