חדשות יהדות

הגר"ח קנייבסקי: "צריך לנשק את הילד"

מה עשה הילד, שזכה שהגר"ח קנייבסקי יאמר עליו: "צריך לנשקו"?

אא

חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, סיפר לאחרונה על סיפור מדהים שהתרחש באחד מתלמודי התורה בבני ברק.

אחד ה"מלמדים" בתלמוד התורה ראה כי לתלמידו זוג נעליים חדשות והחמיא לו על כך. לאחר מספר ימים הבחין המלמד, להפתעתו, כי הילד הפסיק לבוא עם נעליו החדשות, ולעומתו, חבר אחר החל לבוא עם נעליים חדשות.

המלמד ניגש לילד הראשון והתעניין מדוע אינו מגיע עם נעליו החדשות. תשובתו של הילד הייתה מרגשת: "ראיתי את אחד החברים שלי מגיע לתלמוד התורה בנעליים קרועות. ריחמתי עליו והחלטתי לתת לו את נעליי החדשות".

הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב כהן / פלאש 90)

בעקבות המקרה, פנה מלמד בשאלה הלכתית לגר"י זילברשטיין. המלמד תיאר את המקרה ואת השאלה שהתעוררה: הרי בעצם מדובר בשני 'גנבים' קטנים... שהרי שניהם קטנים, והכסף שייך לאביהם, ואם כן, הילד הראשון לא יכול היה לתת את נעליו לחברו, ולילד השני היה אסור לקבלם. שאלתו של המלמד הייתה האם עליו לנקוט בפעולה מסוימת, כדי למנוע את הילדים מגזל.

הגר"י זילברשטיין, שהתרגש מטוב ליבם של ילדי ישראל הטהורים, הציג את השאלה בפני גיסו, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. תשובתו של הגר"ח הייתה שעל גיל כזה נאמר ש'אין בית דין מצווים להפרישו', וממילא לא צריך לומר להם שום דבר. אולם, מאידך כתוב על הגיל הזה ש'מצוה להכותו', אבל במקרה שלנו צריך לנשקו... בגלל החסד שעשה עם החבר".

הגר"י זילברשטיין ביקש מגיסו הגדול שיברך את הילד שנתן את הנעליים לחברו, ומרן הגר"ח בירכו שיהיה גדול בישראל. 

תגיות:הרב קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה