חדשות בארץ

המפכ"ל: "השכול הישראלי לא דומה לפלסטיני"

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, התייחס לדבריו של רזי ברקאי, ואמר: "אנחנו בחרנו לקדש את החיים. אויבינו בחרו לקדש את המוות"

אא

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך השתתף אמש (שני) בכנס המשפחות השכולות של ארגון "יד לבנים" באילת. בדברים שנשא בכנס, התייחס המפכ"ל להשוואה שערך השדרן רזי ברקאי בגלי צה"ל, בין השכול הישראלי והשכול הפלסטיני.
אלשיך אמר כי "אי אפשר שלא לחוש את ההבדל בין השכול שאנחנו מלווים ופוגשים במבט שלכם לבין זה שאנחנו פוגשים בשנים האחרונות באינטנסיביות בעיני חלק משכנינו. אויבינו בחרו לקדש את המוות. המסר שלהם הוא כי אין שום משמעות לחיים. דומה שבעוד שאנו בחרנו לקדש את החיים, לתת להם משמעות, להרים על נס את התרומה של הקורבנות לחברה הישראלית, את המורשת שהם השאירו לנו לנצח, אויבינו בחרו לקדש את המוות.

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

"המסר הסמוי שלהם: אין שום חשיבות לחיים ובמחי לחיצת כפתור או שליפת סכין אפשר לעבור לעולם טוב יותר ולהיפטר מהאתגרים של העולם הזה. זה בעצם בעיניי אנטי תזה לערכים של החברה הישראלית", אמר המפכל.

כזכור, לפני כשבועיים, במהלך ראיון של השר גלעד ארדן בגלי צה"ל על מאבק משפחות המחבלים להחזיר את הגופות לקבורה, שאל המראיין רזי ברקאי "תאר לעצמך משפחות ישראליות, ואנחנו מכירים לצערנו את המקרים האלה, צוק איתן למשל, שמחכות ומחכות עד שגופות היקרים שלהן יגיעו" אמר ברקאי. כתגובה, התפלא השר ארדן על ההשוואה והשיב כי היא "לא רלוונטית".

למחרת, עלה שמחה גולדין, אביו של הדר הי"ד, שגופתו מוחזקת ברצועת עזה, לשידור והתעמת עם ברקאי: "השווית אותי לטרוריסטים". משפחות שכולות נוספות דרשו שברקאי יושעה מעבודתו בתחנה. מפקד גלי צה"ל ירון דקל התנצל בפומבי, אך ברקאי חזר ואמר: "מתנצל אם פגעתי במשפחות השכולות, אבל לא יכול לעשות שקר בנפשי ולהגיד שאני חוזר בי".

תגיות:רוני אלשיךמשטרהרזי ברקאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה