חדשות בארץ

1.6 מיליון יורו יושקעו בפרויקט 'המגילות הוירטואליות'

סכום אגדי של 1.6 מיליון יורו יושקע בפרויקט חדש, ששם לו למטרה להנגיש את המגילות לדור הבא בצורה של פלטפורמה וירטואלית. זו, תכלול בתוכה מאגרי מידע גדולים כגון מילון ללשון העתיקה של המגילות, ספריה מקוונת ועוד, ותהווה תרומה גדולה לחוקרים מכל העולם

אא

חוקרי מגילות מדבר יהודה יתאגדו יחדיו עם מדענים מתחום המחשוב בפרויקט חשוב ומיוחד במינו - יצירת סביבת מחקר דיגיטלית לחקר אלפי קטעי מגילות בנות 2,000 שנה, שהתגלו לפני כ-70 שנה. 

סכום אגדי של 1.6 מיליון יורו במימון הקרן המשותפת למחקר גרמני-ישראלי (DIF) - יושקע בפרויקט המבטיח, ששם לו למטרה להנגיש את המגילות לדור הבא בצורה של פלטפורמה וירטואלית שתכלול בתוכה מאגרי מידע גדולים כגון מילון ללשון העתיקה של המגילות, ספריה מקוונת ועוד.  

צילום: שי הלוי באדיבות רשות העתיקותצילום: שי הלוי באדיבות רשות העתיקות

יצירת סביבה עבודה שכזו תהווה תרומה אדירה לחוקרים מכל העולם כיוון שאז תתאפשר עבודה משותפת ביניהם, בו זמנית. בנוסף, מאחר והמגילות נמצאו בצורה של פיסות זעירות, חוקרים רבים עדיין מנסים לשייך את הקטעים השונים אחד לשני. הפרויקט החדש יספק כלים מתקדמים שיעזרו לחוקרים אלו לזהות בין פיסות המידע הללו, בנקל. וגם הקוראים מצדם, יהנו מגישה לטקסטים המקוריים של המגילות, לתרגומים שונים, לצילומים ברורים ומקצועיים, לפירוש מילים עתיקות וקריאת חומר רב בנושא, בספרייה מקוונת מיוחדת שתוקם לצורך כך. 

תגיות:ארכאולוגיהעתיקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה