חדשות בארץ

מחדל בכלא 6: מפקד הצטלב מול ארון הקודש

מפקד בכלא 6 בעתלית, הצטלב אל מול ארון הקודש בבית הכנסת, וניסה להפריע למתפללים כשדיבר איתם באמצע הקדיש. העצירים: "המפקד הזה מתנכל לנו בכל הזדמנות. מנסה להפחיד אותנו ומבזה את המנהגים היהודיים"

אא

במשך חודשים ארוכים התנכל מדריך כליאה (מד"כ) בכלא הצבאי בעתלית לאסיריו, תוך שהוא מבזה את קודשי ישראל ומנסה להפריע למתפללים בעת התפילה. הכלואים מדווחים על אינספור העלבות והצקות שלא פעם כללו אמירות פוגעניות על מנהגים יהודיים. "לכו לשים את הקופסאות השחורות האלה שלכם, ואת הבדים הלבנים", נהג לומר. 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אלא שהשבוע נשבר שיא חדש כשהמפקד פקד את מתחם בית הכנסת בזמן תפילת שחרית, וניסה לשוחח עם המתפללים בזמן תפילת הקדיש. 

כיוון שלא יכלו לענות לו ומשלא קיבל התייחסות 'נאותה' לבקשותיו - החליט המפקד לעשות מעשה, ולהראות לפקודיו מי כאן 'הבוס'. הוא התקרב אל ארון הקודש ובלי להתבלבל - החל מצטלב אל מולו. המתפללים לא יכלו לעבור על כך בשתיקה, וניסו למחות אך הוא רק תיקן את הטענות שלהם בכך שדרש שיקראו לו 'המפקד', לפי הכללים הנהוגים בכלא והתעלם כליל מהכעס שלהם.

לבסוף, אחד המתפללים אזר אומץ ואמר לו בהתרסה כי מי שמבזה בצורה כזו את הקב"ה, לא ראוי לתואר 'המפקד', אך לא בזה נגמרה התקרית. חיש קלה הודלף המקרה והגיע לאוזניו של דובר צה"ל שמסר בתגובה כי מדובר באירוע נקודתי, שטופל על ידי מפקדי הבסיס. "המדריך הועמד לדין, התנצל בפני חייליו והושעה מתפקידו. 

תגיות:כלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה