חדשות בארץ

מהשנה הבאה: חיסון נגד שפעת יינתן לתלמידים בבית הספר

החל מהשנה הבאה, ילדי הכיתות הנמוכות יחוסנו בבתי הספר, על ידי אחיות מתוכנית "שירותי בריאות התלמיד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות בהחלטה דרמטית: החל מהחורף הבא, יחוסנו תלמידי בתי הספר היסודיים נגד נגיף השפעת. את החיסון יקבלו התלמידים בתוך בית הספר, בשעות הלימודים, על ידי אחיות מתוכנית "שירותי בריאות התלמיד".

על פי התכנית, בשנת הלימודים הקרובה יחוסנו כל תלמידי כיתות א' בארץ, בשנה שאחריה כל תלמידי כיתות א' ו־ב'. בכל שנה, בחמש השנים הראשונות למהלך, תתווסף שכבת גיל נוספת. כך, שלאחר חמש שנים יחוסנו כל התלמידים מכיתות א' – ה', אשר נחשבים כשכבת הגיל בעלת הנטייה הגדולה ביותר להידבק במחלה.

המבצע ייערך בחודשים אוקטובר – נובמבר, ובהתאם להצלחתו, ישקול משרד הבריאות להרחיב את מתן החיסונים לתלמידים עד כיתה י"ב.

גני הילדים אינם כלולים במהלך הנוכחי, בשל מחסור בתשתיות לוגיסטיות מתאימות. במשרד הבריאות אומרים כי קופות החולים יקבלו תמריצים לחסן גם את ילדי הגן, כהשלמה למבצע החיסונים שייערך בבתי הספר.

 בשל העובדה שילדים נחשבים לגורם משמעותי בהפצת הנגיף בחורף, מקווים במשרד הבריאות שעל ידי המבצע הנוכחי, ירד מספר החולים בקרב האוכלוסייה כולה.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי "על פי הנתונים שבידינו, חלק גדול ממקרי השפעת מקורם באוכלוסיית הילדים. מלבד ההאטה בתחלואה, הכנסת מערך החיסונים לבתי הספר גם תקל על העומס הקיים בקופות החולים ובבתי החולים בעונת החורף".

במשרד הבריאות מציינים כי החיסונים יינתנו לתלמידים רק עם אישור הוריהם על כך, וכי תלמיד שהוריו יתנגדו לחיסון לא יהיה חייב להתחסן.

יצוין כי בבריטניה ניתנים חיסונים במסגרת בתי־הספר. גם בחלק ממדינות ארצות הברית ובאזורים מסוימים בקנדה פועלות תוכניות דומות.

 

תגיות:חיסוןבית הספרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה