חדשות בארץ

הצעת חוק שתמנע את הטלטול הבא

הצעת חוק חדשה תחייב להתקין מצלמות בפעוטונים ובגנים, על מנת למנוע מצב של התעללות בחסרי ישע

אא

הצעת חוק חדשה הוגשה על ידי חבר הכנסת איציק שמולי. על פי ההצעה, עליה חתמו קרוב לשני שלישים מחברי הכנסת, כל מסגרת לפעוטות מגילאי לידה ועד גיל שלוש תחויב להתקין מצלמות שיתעדו את המתרחש בגן.

על פי הצעת החוק, גנים, משפחתונים ופעוטונים יחויבו להציב מצלמות שיתעדו את המתרחש בגן לאורך כל שעות היום. על מנת למזער את הפגיעה בפרטיות, המצלמות יתעדו רק במעגל סגור. אך במקרה של חשד להתעללות, תוכל המשטרה, באישורו של בית המשפט, לבחון את הסרט הצילום.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מאחורי הצעת החוק עומדים נתונים שפרסם מרכז המחקר והמידע של הכנסת. מהנתונים עולה כי השנה שעברה הייתה שנת שיא במספר התיקים שנפתחו בחשד להתעללות של מטפלים בחסרי ישע. עוד נראה כי אמנם נפתחו יותר מ-80 תיקים במהלך השנה, אך בשל חוסר ראיות, רק בארבעה מהם הוגשו כתבי אישום.

יוזם החוק ח"כ איציק שמולי: "ההתעללות בפעוטות חסרי ישע היא מחרידה והופכת את הבטן בכל פעם מחדש. במסגרות הפרטיות הכל פרוץ, אין פיקוח, והפעוטות פשוט מופקרים לידי המתעללים. השנה החולפת הייתה שנת שיא עם למעלה מ-80 מקרים, שברובם המוחלט נסגרים בגלל חוסר יכולתם של פעוטות בני שנתיים להעיד מול המתעללים בהם. המדינה חייבת להרחיב את ההגנה על הקטינים במסגרות הפרטיות".

תגיות:הצעת חוקמצלמההתעללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה