חדשות בארץ

נתניהו ביטל ביקור בוושינגטון. הבית הלבן: "שמענו בתקשורת"

דובר הבית הלבן: "ציפינו לארח את הפגישה, אך הופתענו לגלות בכלי התקשורת כי ראש הממשלה בחר לבטל את הביקור"

אא

אמש (שני), התייחס דובר הבית הלבן להחלטת ראש הממשלה נתניהו שלא להגיע לוושינגטון, על אף ההזמנה שניתנה לו להיפגש עם הנשיא ברק אובמה ב-18 במרץ.

"ציפינו לארח את הפגישה, אך הופתענו לגלות בכלי התקשורת כי ראש הממשלה במקום לקבל את הזמנתנו, בחר דווקא לבטל את הביקור. הדיווחים על כך שלא יכולנו להתאים את עצמנו ללוח הזמנים של נתניהו - אינם נכונים", טען הדובר נד פרייס.

בירושלים העדיפו שלא להתייחס לנושא - בין היתר בשל העובדה שהחלטה רשמית עדיין לא נמסרה לאמריקנים. אלא, שהנושא פורסם בכלי התקשורת בישראל - וכעת ממתינים בישראל לראות מה תהיה התגובה האמריקנית מעבר לדברי דובר הבית הלבן.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

לפי הדיווחים בישראל, הסיבה העיקרית לביטול הנסיעה, היא היעדר ההסכמות על טיבה וכמותה של חבילת הסיוע הביטחוני שישראל מקבלת מארה”ב. תוקפו של הסכם הסיוע הקודם אמור לפקוע באמצע השנה הבאה וכעת דנים הצדדים על הסכם חדש, ל-10 שנים נוספות.

ישראל מעוניינת לזכות בהגדלה דרמטית של הסיוע הצבאי – אשר מסתכם כיום ביותר מ-3 מיליארדי דולרים מדי שנה – ולהעלותו לסכום חסר תקדים של עד 5 מיליארדים בשנה. בעת המשא ומתן עם איראן על תכנית הגרעין שלה הציע הממשל בוושינגטון חבילה נדיבה מאוד, אולם נתניהו סירב לדון בכך, וכעת משיבים האמריקנים בשלילה לחלק נכבד מהדרישות הישראליות.

סיבה נוספת לביטול הפגישה היא העדפתו של נתניהו לא להיות מעורב באופן ישיר במערכת הבחירות המוקדמות, המתנהלת בימים אלה בארצות הברית.

בשל ביטול הפגישה, לא ישתתף נתניהו בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא”ק, אלא ינאם בפני באי הוועידה באמצעות הלוויין.

תגיות:בית הלבןביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה