חדשות בארץ

הבוקר: סוכל פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים

המחבלת התקרבה לשוטרים ברחוב הגיא בעיר העתיקה, ניסתה לדקור אותם - ונורתה למוות

אא

הבוקר (שלישי) ניסתה מחבלת לדקור שוטרים ברחוב הגיא, בעיר העתיקה בירושלים. המחבלת, בת מיעוטים תושבת מזרח ירושלים, התקרבה ללוחמים, שלפה סכין מתיקה וניסתה לדקור אותם. בתגובה הם ירו בה במהירות ונטרלו אותה. מאוחר יותר מתה המחבלת מפצעיה.

העיר העתיקה בירושלים היוותה מוקד מרכזי של מחבלים. בשבוע שעבר, ב-29 בנובמבר, נדקר שוטר ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים, ונפצע באורח קל עד בינוני. המחבל הפלשתיני חוסל על ידי חבריו של השוטר.

ניסיון פיגוע בעיר העתיקה בירושלים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)ניסיון פיגוע בעיר העתיקה בירושלים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

המחבל, תושב שטחים כבן 38, הגיע מכיוון שער שכם לכיוון רחוב הגיא, והבחין בשני לוחמי מג"ב שהיו בסיור. מיד כשחלפו על פניו הוא שלף סכין ותוך צעקות 'אללה ואכבר' דקר לוחם מג"ב בצווארו. הלוחמים הגיבו במהירות, דרכו את נשקם ונטרלו את המחבל. בחיפוש על גופו של המחבל נתפסה סכין נוספת.
ב-3 באוקטובר, נרצחו הרב נחמיה לביא בן 41, תושב העיר העתיקה, ואהרן בניטה בן ה-22, תושב ביתר עילית, בפיגוע באותו המקום. 
צילום: חטיבת דובר המשטרה צילום: חטיבת דובר המשטרה

המחבל הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, הבחין במשפחת בניטה, שלף סכין ודקר באמצעותה את אבי המשפחה, את אשתו אדל, שנפצעה אנושות, ואת הילד נתן בן השנתיים.  נחמיה לביא, תושב העיר העתיקה, ששמע את הצעקות מביתו, הגיע למקום עם נשקו על מנת לירות במחבל. המחבל חטף את נשקו של לביא וירה בו.

אדל, שנפצעה כאמור אנושות, החלימה באופן ניסי. בשיחה אתמול אמרה ל-ynet: "אצלנו הכול עוד הפוך. אנחנו עדיין עוברים טיפולים רפואיים. אני הולכת לפיזיותרפיה ונתן מאושפז. בעלי שירת בצה"ל ועבד כחשמלאי מחוץ לצבא. אני עבדתי בהוראה מתקנת בחינוך מיוחד. שבוע לפני הפיגוע אמרתי לו, 'אהרן, ברוך השם החיים שלנו מתחילים להתייצב, זוג עם שני ילדים, שתי משכורות'. אבל האדם מתכנן ואלוקים צוחק. יום אחד החיים שלך נגמרים וצריך להתחיל מאפס".

תגיות:פיגוע דקירהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה