פעילות הידברות

"מגולשת קבועה - הפכתי להיות עובדת האתר"

שני מויאל גילתה את אתר הידברות הרבה לפני שחלמה לעבוד בו אי פעם. בטור מיוחד היא מספרת על מה האתר עשה בשבילה – ומה היא עושה בשבילו היום

  • כ"ט אדר א' התשע"ו
אא

על אף שנולדתי בבית חרדי, גדלתי תמיד בסביבה חילונית, בגלל המגבלה שלי בשמיעה ומחסור במוסדות לימוד המתאימים ללקויי שמיעה באזור מגורי. במוסדות הממלכתיים גדלתי ולמדתי בלי שום ידע מעמיק על יהדות. בבית ההורים למדתי כמובן הרבה יותר, אבל זה פשוט לא הספיק לי. הייתי ילדה מאד סקרנית, ורציתי לדעת הכל.

כשהגעתי לחטיבת הביניים תמיד הרגשתי ריקנות בתוכי. הייתי רוחנית מאוד, והתעניינתי בדברים רוחניים. אבל בבית הספר לימדו תנ"ך בצורה שטחית, ולא ערכו לי היכרות עם העושר של היהדות.

בפן החברתי, הייתי תמיד יוצאת דופן באותה סביבה חילונית: מהגן עד סוף התיכון הייתי היחידה שהתלבשה בצניעות, ומעולם לא ניסיתי להסתיר את עובדת היותי דתיה. ספגתי לא מעט הצקות וחרמות בשל כך, כמו גם ניסיונות גלויים לשכנע אותי לצאת בשאלה. למזלי, לצד השאלות הרבות שהיו לי וחוסר הידע שהציק לי, היתה לי אמונה חזקה בבורא עולם. בזכותה, ובזכות התמיכה המשפחתית של הוריי היקרים, לא נגררתי אחרי החברה שבתוכה חייתי.

בשבת אחת, שבה הייתי אצל דודתי, נתקלתי בספר 'המהפך' הראשון שהוציא הרב זמיר כהן. התחלתי לקרוא, והתלהבתי מאד. לא ידעתי מיהו הרב שהוציא את הספר המופלא הזה, אבל רציתי לקרוא עוד חומרים שלו. התחלתי לחפש בגוגל את המילים 'הרב זמיר כהן', התוצאה הראשונה של גוגל שלחה אותי לאתר הידברות. לא האמנתי כשגיליתי איזה עולם מופלא של תוכן יהודי נמצא באתר הזה. מאז הפכתי לגולשת קבועה: כמעט מידי יום קראתי מאמרים מכל מיני תחומים על היהדות, תורה ומדע, זוגיות... הרגשתי שהאתר משלים לי את החוסרים בידע שהיו לי בגלל מוסדות החינוך החילוניים שבהם למדתי. לאט לאט, דרך האתר, התחלתי להתחזק יותר בדת ובאמונה. עד אז היו לי עליות וירידות בדת, אבל בזכות האתר התחלתי ממש להתחזק ולחזור לשורשיי באמת.

גולשת קבועה ונלהבת ככל שהייתי, לא חלמתי שיום אחד אהפוך לעובדת מן המניין באתר. אבל זה בדיוק מה שקרה. ביום מן הימים נסעה דודתי לסידורים בפתח תקווה יחד עם בן דוד שלי. בדרך, היא סיפרה לו קצת עליי, והזכירה שסיימתי לימודי גרפיקה ואני מחפשת עבודה בתחום. "שמעתי שצריכים גרפיקאית לעלון החדש של הידברות". העלון היה אז ממש בחיתוליו. התחלתי לעצב אותו החל מהגיליון הרביעי, עד היום.

בהתחלה עבדתי, כאמור, רק בעיצוב העלונים, אבל בהמשך הוצע לי להחליף את מזינת התכנים של האתר. מאז ועד היום, כבר כמעט חמש שנים, אני חלק מצוות אתר הידברות.

מה עושה מזינת תכנים? ובכן, כמעט כל טקסט שאתם רואים באתר עובר דרכי. אני זו שמעלה כתבות מגזין, חדשות, רץ ברשת, מקבצי הומור וחיזוק – ועל הדרך, כמובן, אני עצמי נחשפת להמון חומרים מעניינים. הכיף הגדול בעבודה כמזינת התכנים של הידברות הוא שאני ממש כבר לא צריכה לגלוש באתרים אחרים: יש לי את הכל כאן, באתר שבו אני עובדת. חוץ מעבודת ההזנה אני גם מטפלת בהזנות שונות כמו קידומי הידברות שופס, שו"ת, עריכת מדורי דף הבית ועוד. תחת כובע המעצבת אני אחראית על עיצוב לוגואים, הכנת תמונות לפרסום ועוד.

מדי בוקר בשעה 8:00 אני כבר על המחשב, מתחילה להחליף את הכותרות הראשיות בעמוד הבית באייטמים חדשים אקטואליים. וכל בוקר מחדש אני נהנית להיתקל בתגובות של גולשים שמוצאים באתר הידברות את הדברים שמצאתי בו תמיד, הרבה לפני שהתחלתי לעבוד כאן.

היום אני מרגישה שבעצם סגרתי את המעגל: מגולשת קבועה שחבה את ההתחזקות שלה לאתר הידברות, זכיתי להפוך לחלק מצוות האתר.

* * *

התחברתם לטור האישי של שני מויאל? בוודאי תשמחו לדעת שהעולם הווירטואלי של הידברות הולך להתרחב – ובגדול. מהפכת האינטרנט היהודי של הידברות תביא לכם יותר אתרים, יותר תכנים, יותר חיזוק, יותר זיכוי הרבים, יותר פעילויות חסד חברתיות – ובעיקר, יותר יהדות בדרכי נועם. רוצים לזכות ולהיות שותפים. לחצו כאן. 

תגיות:קמפייןמהפכת האינטרנט היהודיתהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה