חדשות בארץ

הצעת חוק שנלחמת ביוקר המחיה

השבוע תונח על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה: ביטול החובה להציג מחיר על גבי כל מוצר

אא

השבוע תונח על שולחן הכנסת, הצעת חוק שמטרתה להילחם ביוקר המחיה. על פי ההצעה, תבוטל החובה להציג מחיר על גבי כל מוצר או אריזת מוצר. במקום זאת, יוצג המחיר בשלט, או באמצעות צג אלקטרוני.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

ח"כ אמיר אוחנה, יוזם החוק, אמר כי החובה לסמן את המחיר על גבי המוצר, גורמת ליוקר המחיה, בשל עלויות התפעול הכרוכות בסימון המחירים. "חובת הקמעונאים להציב עובדים שיעבדו כל היום עם אקדח המדבקות, ויעברו על מאות אלפי פריטים, שמחירם משתנה לעיתים בתוך פרק זמן קצר, עובדת לרעת הצרכן בשני אופנים בולטים", אמר אוחנה ופירט: "ראשית, על פי הערכות ממעיטות, הסרת החובה המיותרת תחסוך לאזרחי ישראל לפחות כ-200 מיליון ש"ח בשנה בסל הקניות שלהם. שנית, ניתן יהיה להפנות יותר עובדים לקופות למשל, ובכך לקצר את משך זמן ההמתנה הארוך בתורים שאיתו נאלצים הצרכנים בישראל להתמודד".

אוחנה הוסיף כי העלויות הכרוכות בסימון מחירים מתגלגלות אל הצרכן, וכי ישראל היה מהמדינות הבודדות בעולם בהם קיימת החובה הזו. "עודף הרגולציה בנושא, מאלץ את הקמעונאים, המבקשים לשמור על רווחיות, לגלגל את המחירים לצרכן, ולא בכדי הדבר הזה איננו מקובל בעולם. למעשה ישראל היא מהמדינות הבודדות בה קיימת החובה הזו", אמר.

תגיות:הצעת חוקיוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה