חדשות יהדות

הרב דוד יוסף: מצווה להלשין על מוכרי נפצים

במהלך שיעורו השבועי התייחס חבר מועצת חכמי התורה, הרב דוד יוסף שליט"א לתופעת הנפצים בכלל ובפרט בחודש אדר ובימי הפורים. הרב קבע כי: "מצווה להלשין על מוכרי נפצים"

אא

חבר מועצת חכמי התורה, הרב דוד יוסף שליט"א התייחס בשיעורו השבועי לתופעת הנפצים בכלל, ובפרט בחודש אדר ובימי הפורים: "במציאות אנחנו יודעים כי כל שנה מתפרסם על אסונות שקוראים מזה".

הרב סיפר על אדם זקן שאיבד את השמיעה בשל נפץ שהתפוצץ לידו: "אני זוכר שפעם כשהיינו בתל אביב, הייתי עוד ילד, היה אחד הביא משהו חזק משהו, ודפק ליד איזה איש אחד מסכן זקן".

"הוא הפסיק לשמוע מסכן, איבד את השמיעה. הוא התחיל לצעוק צעקות נוראות. מסכן הוא לא היה שומע. הוא הלך לרופאים, טיפלו בו, לאט לאט בשבועות חזרה לו השמיעה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הרב הדגיש כי אין היתר להשתמש בנפצים: "עכשיו איזה היתר יש? אנשים נבהלים מזה, נשים בהיריון שומעות את זה נבהלות. עכשיו בואו נחשוב לנו בהיגיון, היום יש טרור שלצערנו הם משתמשים בכלי נשק, דברים כאלו מעוררים בהלה נוראה. תארו לכם שיבוא באמת מחבל, כולם יחשבו שזה פורים סתם".

"מי שעושה דברים כאלה הוא מתחייב בנפשו, ממש ככה. אנשים יכולים למות בגלל זה, אנשים אפילו לא יתקשרו למשטרה ויחשבו שזה פורים. ומצד שני כשיודעים שהוא דופק, אנשים ייבהלו וזה מבהיל מאוד את האנשים. היום כולנו נמצאים במתח ובחרדה ובלחץ כזה, כל דבר קטן כזה מפחיד אותנו".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הרב הדגיש כי אסור למכור נפצים בשום פנים ואופן: "לכן אני אומר, קודם כל לפי חוק המדינה – אסור למכור נפצים. כל הדברים הללו שקשורים לחומר נפץ אסור למכור את זה על פי החוק. החוק הזה הוא על פי ההלכה ממש, אין שום ספק שזה איסור מוחלט".

בסיום אמר הרב כי מצווה להלשין על מוכרי נפצים אם התריע אותם קודם: "היום מה עושים יש כאלו מפחדים בגלוי מהמשטרה, אז עושים את זה בסתר ומוכרים מתחת לשולחן. אם מישהו יודע על אחד כזה שילך ויאמר לו או שאתה מפסיק או שאני מתלונן למשטרה".

"מצווה להלשין בדבר כזה, צריכים להפסיק את זה, די גמרנו. כל כך עושים את זה והגזימו עם הדברים הללו, צריך להפסיק את התופעה הזו. מצווה להלשין - חד משמעית. צריכים שהתופעה הזאת תיפסק לגמרי".

תגיות:הרב דוד יוסףנפציםהרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה