חדשות מדע וטכנולוגיה

אחים קטנים טובים לבריאות

מחקר חדש מגלה: כשלילד שלכם נולד אח קטן, הוא לא רק מקבל עוד בן משפחה – הוא גם זוכה בסיכוי טוב יותר לבריאות איתנה

אא

מחקר חדש של אוניברסיטת מישיגן מגלה: ילדים הם לא רק שמחה, אלא גם בריאות. אם לילד שלכם נולדו אח או אחות קטנים לפני שמלאו לו ארבע שנים, יש לו סיכוי הרבה יותר טוב להגיע לכיתה א' במשקל תקין. ילדים שהגיעו לכיתה א' מבלי שהתברכו באחים קטנים, לעומת זאת, סבלו מסיכון גבוה פי שלוש להשמנה קיצונית ומסוכנת לבריאות.

החוקרים, שחקרו 697 ילדים מרחבי ארצות הברית, לא בטוחים מה הסיבה לתופעה. "יש לנו מידע מועט מאד לגבי האופן בו לידת אח יכולה להשפיע על הסיכון להשמנה בילדות", אומרת ד"ר ג'ולי לומנג, מעורכות המחקר. "זה המחקר הראשון מסוגו שבודק מה קורה למשקל של ילד אחרי לידת אח או אחות".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

על אף שאין מידע ברור ומוכח, לחוקרים יש כמה השערות. הסבר אפשרי אחד, הם אומרים, הוא שהורים מתחילים להזין את הילד בצורה שונה – ובריאה יותר – אחרי שתינוק מצטרף למשפחה. מכיוון שילדים מפתחים הרגלי אכילה ארוכי טווח בסביבות גיל שלוש, זהו נתון משמעותי. הסבר אחר גורס שייתכן מאד שאח קטן שמצטרף למשפחה הופך את האח הגדול לפעיל יותר ומשתובב יותר, וגורם לו להיות צמוד פחות למסכים.

"אנחנו צריכים לחקור יותר כיצד אחים קטנים משפיעים על דברים כמו התנהגות בארוחות ופעילות גופנית", אומרת לומנג. "שיעורי ההשמנה הקיצונית בקרב ילדים הולכים ועולים, והם סיבה רצינית לדאגה. אם לידה של אח או אחות משנה התנהגויות במשפחה באופן שמגן מפני השמנה קיצונית, אולי יש דפוסים מסוימים שמשפחות אחרות ירצו ליצור בבתיהם שלהם".

תגיות:אחיםמשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה