החמאה של הטבע

אבוקדו הוא לא רק אחד הפירות האהובים אלא גם הבריאים והמזינים ביותר

אא

אחד הפירות האהובים על הרבה אנשים באופן מיוחד הוא האבוקדו. ניתן למצוא פרי זה בימים אלו על מדפי המרכולים השונים, והוא תופס מקום של כבוד במטבח של משפחות רבות. זנים שונים יש לפרי זה, והם מופיעים בעיקר בחורף ובאביב ורצוי לאכול את הזנים השונים בעונתם.

ערכו של אבוקדו שלא בעונתו, נמוך. מעבר לטעמו הערב, האבוקדו בעל איכויות רבות. האבוקדו הוא פרי שומני בעל ערך תזונתי רב. הוא מכיל שמנים מהסוג הבריא לנו שהם בעלי תכונות המסייעות למניעת כולסטרול תהליכי חמצון ומחלות לב ובכלל מתאים לאלו שיש להם נטייה לפתח מחלות לב. הוא מכיל כמות קטנה יחסית של חלבונים. אך יחד עם זה הוא מכיל כמות גבוהה של ויטמינים שונים כולל ויטמין C, A, E ועוד. יש לציין שוויטמין E משמש כאחד מנוגדי החמצון החזקים. כלומר, מגן מפני היווצרות רעלים בגוף מגן מפני נזקי קרינה ועוד. כמו כן, מכיל מינרלים שונים כגון אשלגן מגנזיום שאף הם חיוניים לבריאות הלב ועוד.

כיון שהאבוקדו עתיר בשומנים, מה שהופך אותו למזון מאוד עשיר וכבד, רצוי לא לאכול אותו בארוחה המכילה שומנים וחלבונים אחרים. לעומת זאת, רצוי בהחלט לאוכלו בתוך סלט ירקות או פירות וכמו כן בארוחה המכילה עמילנים. הכמות הראויה לצריכה לאדם בריא בדרך כלל, ליום היא בין 100 ל 200 גרם. מדובר כמובן כשאוכלים את האבוקדו עם ירקות או פירות בנפרד ממזונות חלבוניים ושומניים אחרים שכאמור, מכבידים מדי על העיכול. זאת תהיה גם הסיבה מדוע יש להגביל את הכמות אצל אנשים הסובלים ממחלות דרכי מרה, כבד, דרכי עיכול כגון: כיב קיבה, קוליטיס ושלשולים, הווה אומר, לא להכביד על מערכת העיכול שממילא קשה לה.

לאבוקדו שימושים שונים ורובם מוכרים לכולם. אולם, אבקש להציע שימוש נוסף באבוקדו. כשמתחשק לאכול משהו מתוק בין הארוחות במקום להישאב באופן אוטומטי אל החטיף או העוגה, ניתן להכין בקלות סלט פירות הכולל אבוקדו שיכול לשמש ממש כארוחת ביניים מתוקה ומזינה ולעיתים אף כארוחה בפני עצמה. המתאימים לשלב עם אבוקדו הם: בננה, תפוחי עץ, אגסים, אפרסקים, תמרים צימוקים, מנגו וכדומה. ניתן לערוך שילובים שונים וכולם טעימים ומזינים מאוד. ניתן להכניס את אחד השילובים לבלנדר עם קינמון ולעשות רסק סמיך וטעים שיכול לשמש כפודינג מוצלח. ניתן גם להכניסם להקפאה ולהופכם לגלידה טעימה בקיץ - דבר שהוא עדיף על הגלידות והקרטיבים המוכרים לכולם.

לסיום חשוב להעיר, שבשעת קניית האבוקדו יש לשים לב שאינו רקוב. סימן ההיכר הוא כשהקליפה ותוך הפרי שחורים – סימן שהם רקובים ורצוי להימנע מלאכלם. כמו כן, יש לפתוח את האבוקדו סמוך מאוד לאכילה כיון שברגע שפותחים אותו מתחילים בו תהליכי חמצון וריקבון או לזלף עליו מיץ לימון ששומר עליו.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

תגיות:אבוקדו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה