תשובה בהידברות

לא מעבר לים

"נולדתי בבית מורכב. מצד אחד, מקדשים בשבת אבל רואים טלוויזיה, יודעים שיש אלוקים אבל לא יודעים מה זה אומר". סיפורו של נתן לוי, בן 28 מקרית ספר, נשוי ואב לשניים

אא

נולדתי בבית מורכב. מצד אחד, מקדשים בשבת אבל רואים טלוויזיה, יודעים שיש אלוקים אבל לא יודעים מה זה אומר. מגיל חמש עשרה נכנסתי לעסקי הבידור. הופעתי כל ערב מול מאות אנשים במלונות. הייתי מין סטנדאפיסט שעוסק בשעשועונים.

פעם הייתי באיזו מסיבה בשבת. גלשתי באינטרנט והגעתי להרצאה של אחד ממפיצי התורה. הייתי בהלם. הוא שאל את כל השאלות שתמיד שאלתי בבטן, וגם ענה עליהן. התחלתי לראות עוד הרצאות בסתר, שלא יחשבו ש"השתגעתי"... אני אוהב חכמה ונמשכתי להיכנס פנימה. התחברתי לערוץ הידברות ולרב זמיר כהן שאמר דברים עמוקים וחכמים, כך שכל אחד יכול להבין. אך עדיין לא ידעתי איך מתקדמים הלאה.

החלטתי שאני חייב לעשות שינוי בחיים, לנסוע לחו"ל כדי לעבוד, ובעיקר להתנקות ולחפש את עצמי. יום אחד עליתי על מטוס לניו-יורק וחתכתי הכל.

באמריקה המשכתי לשמוע הרצאות ביהדות והתחלתי להיות מודע להלכות צניעות. איכשהו הגעתי לישיבה לחוזרים בתשובה במונסי. נכנסתי ב'בום' ואחרי חודש עזבתי.

אחר כך נסגרו בפני כל הדלתות. למרות שהייתי מקצועי ומנוסה, שום דבר לא הלך לי. הבנתי את הרמז והתחלתי שוב בחיפוש. הגעתי לישיבה בראשות הרב פינטו ופגשתי את הרב נתנאל אברהם. הוא הציע לי חברותא, והתחלנו ללמוד גמרא וממש 'נשאבתי' לזה. אחרי ארבעה חודשים החלטתי לחזור לישיבה במונסי.

אך קודם לכן התקשרתי לליאת, מכרה לשעבר. כאשר ראיתי שהיא בכלל לא בעניין של התחזקות, הבנתי שזו השיחה האחרונה בינינו. התחלתי ללמוד בישיבה בכל הרצינות.    

כעבור שנתיים אמי התקשרה אלי וסיפרה שהיא ראתה את ליאת בעפולה כשהיא לבושה בצניעות, והוסיפה: "היא חזרה בתשובה". אמרתי לה שזה לא ייתכן. בינתיים הציעו לי שידוך. נפגשתי והתאכזבתי, ואז עלה בדעתי להתקשר בכל זאת לליאת. התייעצתי עם הרב בכרך והוא אמר: "אם לא תתקשר אליה, הרי לא תוכל ללמוד. אז תבדוק את השטח בלי התלהבות". התקשרתי ונדהמתי לשמוע שהיא כבר שמונה חודשים במדרשיה.

הגעתי לארץ. זה לא היה פשוט. היו הרבה מניעות. למרות זאת התחתנו כעבור חצי שנה. התחלתי ללמוד בישיבה של הרב עוזרי, שבה הרב פנגר משגיח, בקרית ספר, שם אנחנו מתגוררים. אחר כך עברתי ללמוד בישיבת "אור החיים" של הרב אלבז בירושלים, ואנחנו מתכוונים לעבור לשם בעזרת השם.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל  odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה