חדשות בארץ

קטע נוסף של כביש 6 ייפתח לתנועה

במסגרת הארכת כביש חוצה ישראל מבית קמה ועד שוקת, ייפתח לתנועה קטע נוסף של כביש 6 דרום

אא

מחר בבוקר (שישי) ייפתח לתנועה קטע נוסף של כביש 6 דרום, במסגרת הארכת כביש חוצה ישראל מבית קמה ועד שוקת. בסוף השבוע הבא ייפתח לתנועה קטע נוסף בכביש. כך הודיע היום שר התחבורה, ישראל כץ.

קטע הדרך החדש כולל את פתיחתו של מחלף דבירה, שיחליף את צומת דבירה הקיים ויבטל את הרמזור המוצב בו כיום. המחלף יחבר את כביש 325 המוביל לדבירה וללהב לכביש 40 (כביש 6 החדש) באמצעות מחלף, ויאפשר נסיעה ישירה ומהירה ללא רמזורים.

בסוף השבוע הבא ייפתח לתנועה קטע דרך נוסף - בין מחלף להבים החדש, שנפתח לאחרונה, לבין מחלף רהט. מדובר בקטע דרך המחבר את כביש 31 לכביש 40 החדש, ומבטל את הצורך לעבור בצומת להבים המרומזר.

(צילום אילוסטרציה: חן לאופולד / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: חן לאופולד / פלאש 90)

שר התחבורה, ישראל כץ, מסר כי הקמת המחלפים וביטול הפניות שמאלה תשפר באופן משמעותי את הבטיחות לנהגים ולנוסעים. בנוסף, על פי התחזיות, העומס במחלף להבים צפוי לרדת בכ-30%, עם פתיחתו של קטע הכביש החדש.

עלות שני הקטעים של כביש חוצה ישראל, כולל המחלפים, נאמדת בכ-250 מיליון שקלים.

כביש 6, שאורכו כיום 157 קילומטרים, מכונה גם 'כביש חוצה ישראל' או דרך 'יצחק רבין'. זהו הכביש המהיר הארוך בישראל, המשתרע מדרום לצפון. בקטע ממחלף שורק עד מחלף עין תות כביש 6 הוא כביש אגרה.

מאחורי סלילת הכביש עמדו מספר מטרות, ובהן חיבור צפון הארץ ודרומה למרכז, כדי לעודד את התפרסות האוכלוסין, בניית כביש עוקף לגוש דן שיקל על עומסי התנועה בכבישי האורך (כביש 2 וכביש 4), וכן עידוד הסטת האוכלוסייה באזור המרכז מזרחה, על ידי חיבור הערים המזרחיות (לדוגמה: מודיעין-מכבים-רעות) לשאר חלקי המדינה.

תגיות:כביש 6

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה