מעניין

פריצת דרך: שף יהודי שיגר סנדוויץ' מיוחד לאסטרונאוטים בחלל

שף יהודי מבריטניה הצליח לבנות סנדוויץ' בשר ייחודי עבור אסטרונאוטים השוהים בחלל, והפך לבעל הסנדוויץ' היקר בעולם ששוויו לא פחות משני מיליון (!) פאונד. על מה, ולמה? קראו בפנים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור סנדוויץ' בשרי, וקינוח קראמבל? אולי יש כאלה שהיו מוכנים לשלם 50-100 ש"ח, בהגזמה מטורפת. וגם זה רק בנסיבות מיוחדות למדי כמו הליכה רצופה במדבר למשך ימים אחדים או הימצאות במקום שומם ללא שום אופציות אחרות. 

ובכן, מסתבר שסוכנות החלל האמריקנית מוכנה לשלם הרבה יותר מכך, ולו רק כדי לגרום לאסטרונאוטים לקורת רוח אחת. 

שני מיליון פאונד השתלשלו להם השבוע לכיסו של השף היהודי הסטון בלומנטל מבריטניה, שהצליח לא רק לחשוב על מנה יצירתית במיוחד שתספק את רעבונם המתמשך של האסטרונאוטים, כי אם גם לייצר אותה ולשגרה לחלל. 

היות ומזונם של האסטרונאוטים מורכב מאבקות ונוזלים שונים - היה זה עבורם חידוש גדול לקבל סוף סוף ארוחה נורמאלית של כריך בשר, קינוח קראמבל בטעם תפוחים, ואפילו פאי לימונים. 

במשך שנתיים שלימות עמל בלומנטל על ניסויים שונים, בהתאם להוראות שקיבל מסוכנות החלל האירופאית. לבסוף, כשהמנה הייתה מוכנה - נבחר האסטרונאוט טים פיק להיות 'שפן הניסיונות' של המנה הייחודית, בטרם תוכרז כמנת השף היוקרתית בעולם. 

בראיון שנעשה עמו אמר בלומנטל כי חוש הטעם והריח של האסטרונאוטים פגום, היות וחוסר הכבידה בחלל משפיע גם על הסינוסים. "זו הסיבה שצריך לתבל את האוכל בתיבול חזק ודומיננטי", הוא מסביר. "וזה בדיוק מה שעשיתי במנה הנוכחית. השתמשתי בהמון קארי תאילנדי ושאר תבלינים בעלי תכונות 'שתלטניות'".

השף הסטון בלומנטל (צילום: שאטרסטוק)השף הסטון בלומנטל (צילום: שאטרסטוק)

ביום שבו שוגרה החללית של האסטרונאוט יום פיק לחלל, זאת על מנת לבחון את עמידותו של הסנדוויץ' בתנאי החלל - עמד בלומנטל והביט בה, תוך כדי שהוא מונה בינו לבין עצמו את הכמות הבלתי נתפשת של המדענים ושאר אנשי המקצוע, שהיו מעורבים באתגר הייחודי הזה. "זה מדהים בעיניי שלמרות כל הטכנולוגיה האדירה שעומדת לרשותינו, למרות הקידמה והידיעות שפיתחנו בתחום הנדסת המזון - בסופו של דבר, מה שהאסטרונאוטים האלה יאכלו הוא את הארוחה שלי, שאוחסנה בקופסאות שימורים מיוחדות".

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה