חדשות יהדות

הגר"ח קנייבסקי: "גדולי הדור ידעו לעזור בבית"

"גדולי הדור עזרו בבית" – כך השיב הגר"ח קנייבסקי על שאלתו של תלמידו ר' ברוך שמואל גנוט

אא

"גדולי הדור עזרו בבית" – כך השיב הגר"ח קנייבסקי על שאלתו של תלמידו ר' ברוך שמואל גנוט. אתמול (רביעי) התפרסם בעיתון 'יתד נאמן' את תשובותיו של מרן הגר"ח קנייבסקי על שאלות תורניות שנשאל על ידי תלמידו הרב גנוט שליט"א.

"אמרתי למרן שליט"א שככל הידוע לי, היו רבים מגדולי ישראל שלא עזרו הרבה בבית ב'תקופת הנקיון' שבין פורים לפסח, ואילו כיום ישנה תהודה רבה לכך שהבעל מסייע בכל כוחו ומרצו בבית ועוזר הרבה בנקיונות ובארגון הסדר", סיפר הרב גנוט.

הרב קנייבסקי (צילום: יעקב כהן)הרב קנייבסקי (צילום: יעקב כהן)

תשובתו של מרן הגר"ח הייתה כזו: "האמת היא שגדולי התורה עזרו בבית... כשהיה צריך עזרה - הם עזרו".

נקודה מעניינת נוספת ציין מרן הגר"ח קנייבסקי. לדבריו, את הדין של "כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח", ניתן לקיים כבר בקריאת כל ההגדה של פסח, ואין חובה להמשיך ולספר סיפורים נוספים ומדרשים שונים, שאינם כתובים בסדר ההגדה. "ודאי שכל הוספה נוספת בסיפור, היא מצוה יקרה, אך הדין של 'וכל המרבה לספר הרי זה משובח' מתקיים כבר בקריאת כל ההגדה של פסח", אמר הגר"ח קנייבסקי.

מרן שר התורה הסביר לרב גנוט ש"מרבה" פירושו ריבוי יתר על המעט שחייבים בו, וכי הציווי המקורי הוא לומר בפסח שלוש מילים בלבד: פסח, מצה ומרור. "כל ריבוי הנוסף על מעט הסיפור המינימלי שאנו חייבים בו על פי רבן גמליאל, נחשב ל'כל המרבה לספר ביציאת מצרים'", סיים הגר"ח קנייבסקי את דבריו.

תגיות:הרב קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה