חדשות בארץ

גופת המחבל מחברון תנותח הבוקר

במכון לרפואה משפטית תנותח הבוקר גופתו של המחבל. בסוף השבוע שוחרר החייל היורה למעצר פתוח בבסיסו

אא

היום (ראשון) תנותח גופתו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בחברון. על פי ממצאי הניתוח יהיה ניתן להחליט האם יש די ראיות בכדי להגיש כתב אישום על סעיף הריגה נגד החייל היורה.

בסוף השבוע האחרון הורה שופט בית הדין הצבאי לשחרר את החייל מחברון למעצר פתוח בבסיסו. בתקופה זו ייאסר עליו לשאת נשק ולשוחח עם עדים בפרשה.

השופט דחה את ערעורה של התביעה הצבאית. על פי התובעת הצבאית הראשית, שחרור החייל עלול לשבש את מהלכי החקירה שעוד יש לבצע בתיק. לדבריה, "לא ניתן לקבל את טענת המשיב שלפיה פעל מתוך סכנת חיים או צורך מבצעי, אלא שעולה בצורה ברורה שהירי שביצע במחבל היה ירי מכוון".

החייל היורה מחברון (צילום: פלאש 90)החייל היורה מחברון (צילום: פלאש 90)

כאמור, למרות הערעור, הורה השופט לשחרר את הלוחם למעצר פתוח בבסיס חטיבת כפיר, בה הוא משרת, עד ל-7 באפריל. השופט ציין כי "לא ניתן ללמוד מן העדויות השונות כי אכן נשלל החשש למטען על גופו של המחבל באותה עת. עם זאת, גורמים אחרים ששהו בשטח מצאו לנכון להתמודד בצורה שונה עם הסכנה שעשויה הייתה לנבוע מן המחבל. החשוד לא הוגדר כגורם פיקודי בשטח, ואין חולק כי נהג על דעת עצמו. מכאן שקיים חשד סביר, כי חרג מסמכות וביצע את הירי שלא כדין".

"קיימות ראיות לכאן ולכאן בשאלת המניע לביצוע הירי. לאחר עיון בחומר החקירה העדכני, נותרתי בדעתי זו. על כן, לא ניתן בהכרח להגדיר את מעשהו של החשוד בדרגת החומרה הנובעת מן העבירה המיוחסת לו על ידי התביעה", סיכם השופט את דבריו.

דיון נוסף בערעור יהיה מחרתיים.

תגיות:חיילירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה