חדשות בארץ

רצחת יהודים וביתך נהרס? קבל וילה חדשה

מקומם וכואב: משפחתו של המחבל, שרצח בליל הושענא רבא את הקדושים ר' אהרן בניטה והרב נחמיה לביא, הי"ד, קיבלה בית חדש

אא

בית חדש בלי לשלם שקל: משפחתו של המחבל מוהנד חלבי, שרצח את הקדושים ר' אהרן בניטה והרב נחמיה לביא הי"ד, קיבלה בית חדש, בלי לשלם עליו שקל.

בעקבות הפיגוע, הרס צה"ל את ביתה של משפחת חלבי, ואסר עליה לבנותו מחדש. כתגובה, נרכשה עבור המשפחה וילה ענקית עם חצר גדולה, במימון תרומות מגורמים פלסטיניים שונים. הכסף נאסף במשך מספר חודשים, בין השאר על ידי תיבות מיוחדות שהוצבו ברחובות הערים הפלסטיניות.

במעמד רכישת הבית, שהתקיים אמש (שלישי), הצהירו בני המשפחה על מחויבותם לזכרו של בנם "השאהיד הגיבור". בני המשפחה לא נדרשו לשלם אף שקל עבור הדירה החדשה.

הווילה החדשה שנבנתה עבור המשפחה (צילום: מתוך פייסבוק)הווילה החדשה שנבנתה עבור המשפחה (צילום: מתוך פייסבוק)

הפיגוע הקשה אירע בליל הושענא רבא האחרון, לפני כשישה חודשים. משפחת בניטה הגיעה לכותל המערבי, ומוהנד חלבי, מחבל פלשתיני, התנפל עליהם בדקירות סכין. הרב אהרן הי"ד נרצח, אשתו אדל ובנו נתן בן השנתיים נפצעו באורח קשה מאוד. הרב נחמיה לביא הי"ד, שהתגורר בעיר העתיקה בירושלים, וישב בסוכת ביתו, שמע את צעקותיה של אדל, ראה כי מדובר ביהודיה, נטל את נשקו ורץ לסייע. המחבל חטף מלביא את נשקו וירה בו למוות. כוחות הביטחון, שהוזעקו למקום, ירו במרצח הנפשע. בחסדי שמים, החלימו אדל ונתן בניטה מפציעתם הקשה.

בשיחה ל-ynet תיארה אדל את החלמתה, ואת האבל הכבד. "אצלנו הכול עוד הפוך. אנחנו עדיין עוברים טיפולים רפואיים. אני הולכת לפיזיותרפיה ונתן מאושפז. בעלי שירת בצה"ל ועבד כחשמלאי מחוץ לצבא. אני עבדתי בהוראה מתקנת בחינוך מיוחד. שבוע לפני הפיגוע אמרתי לו, 'אהרן, ברוך השם החיים שלנו מתחילים להתייצב, זוג עם שני ילדים, שתי משכורות'. אבל האדם מתכנן ואלוקים צוחק. יום אחד החיים שלך נגמרים וצריך להתחיל מאפס", אמרה.

תגיות:הריסת בתי מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה