חדשות בארץ

עין חצבה: שלוש קבוצות מטיילים נתקעו בנחל בגלל שיטפון

כוחות כיבוי והצלה הוזעקו על מנת לחלץ קבוצה של 16 מטיילים צעירים שנלכדו בנחל צלמון בגלל השיטפונות. מוקדם יותר, חולצה גם קבוצה של 35 תלמידים, לאחר שנתקעו באזור, וכן קבוצת מטיילים נוספת

אא

עקב שיטפון שפוקד את אזור קיבוץ עין חצבה, הסמוך לכביש הערבה, נקראו היום בצהריים כוחות כיבוי והצלה, לחלץ קבוצה של 35 תלמידים בני 16-18 שנלכדו בתוך אוטובוס בשל השיטפון, במהלך טיול. נהג האוטובוס, נתקע בעצמו לאחר שניסה לחצות את האזור, אולם מאוחר יותר הצליח לחלץ את עצמו ואף את יתר בני הקבוצה.

במקביל, כוחות ההצלה המשטרתיים של יחידת חילוץ ערבה הגיעו לחלץ 16 צעירים בני 18, שטיילו באזור במסגרת מסע שטח שערכו בשבוע האחרון, אולם נלכדו כשהגיעו לאזור הערבה, בסמוך לנחל צלמון. לפי שעה, נראה שהצוותים ממתינים לירידת מפלס הזרימה של נחל, על מנת לחלץ את המטיילים הצעירים בשלום.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בתגובה למאורע, מסר אלעד סקר, מפקד יחידת חילוץ ערבה לאתר ynet, כי "אם לא נצליח לעבור ולהגיע אליהם ייתכן וניאלץ להזניק מסוק. כרגע לא נשקפת להם כל סכנה, אך הם לכודים". עוד ביקש להדגיש כי "כביש הערבה נפתח ונסגר לסירוגין. יש להישמע להנחיות השוטרים וכוחות ההצלה באזור".

בנוסף, כשהיה צוות ההצלה בדרכו אל קבוצת המטיילים הצעירים, הבחין בקבוצה נוספת שנתקעה באזור, ובהם 15 מטיילים, המפונים כעת ברכבים מהמקום.

בשל זרימות חזקות והחרפה של השיטפונות הצפויה להתרחש, אנשי הכיבוי וההצלה מבקשים מציבור הנהגים שלא לנסות לחצות את השיטפונות, שכן מדובר בסכנה של ממש. כמו כן, מהמשטרה נמסר כי לפי שעה כביש 90 נסגר לתנועה בקילומטר ה-157, סמוך לעין חצבה, לשני הכיוונים, בשל סחף והצפה שפוקדים את האזור, כאמור.

כפי הנראה, אין מדובר באזור היחיד המוצף בשל מזג האוויר. במוקד בקעת הירדן עדכנו כי גם באזור ג'יפטליק, מצומת אדם עד צד בקעות; בצומת מחולה; בין רותם ומשכיות, ומארגמן עד צומת אדם, קיימות בשעה זו שיטפונות. ניידות מע"צ, משטרה וצבא בדרכם למקום.

תגיות:שיטפוןשיטפונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה