חדשות בארץ

צעירה נפגעה בינוני-קשה מהכשת נחש

צעירה הוכשה ברגלה במעיין עין אמפי ברמת הגולן, ופונתה לבית החולם\ים כשמצבה מוגדר בינוני - קשה

אא

צעירה כבת 27 נפגעה אמש (ראשון) באורח בינוני - קשה בעקבות הכשת נחש במעין עין אמפי, סמוך לצומת בית המכס ברמת הגולן. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לה טיפול רפואי ראשוני ופינו אותה לבית החולים 'זיו' בצפת.

הפרמדיקים רונן קדוש ואליהו בן-סימון מסרו כי: "ראינו צעירה שכובה בסמוך למעיין, לאחר שהוכשה על ידי נחש, וסבלה מקשיי נשימה, בחילות וסחרחורות. הענקנו לה טיפול רפואי מתקדם, שכלל מתן תרופות וסיוע נשימתי, ולאחר חילוץ מורכב מאזור המעיין, פינינו אותה לבית החולים, כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בדרכה לבית החולים סבלה הצעירה מקשיי נשימה, הקאות ואי יציבות כללית. סימני הכשה נמצאו בבירור על רגלה וכן סימני בצקת. הציבור נקרא להתפלל לרפואתה.

יש לזכור כי עונת הפעילות של הנחשים היא מימי האביב ועד הסתיו. במד"א מבקשים להזהיר את הציבור כי יש להישמר ממקומות בהם עשויים נחשים להימצא, ולהתרחק מערימות זבל, פסולת בנין או בין שיחים. במידה ואין ברירה, רצוי לנעול נעליים גבוהות וללבוש מכנסים ארוכים.

במידה וחלילה הוכשתם על יד נחש, יש להזעיק בהקדם עזרה ראשונה, ובינתיים להקטין מאמץ כדי לא לאמץ את האיזור הפגוע. אין למצוץ את הארס, אין לחמם או לקרר את מקום ההכשה. אדם הנמצא במרחק רב מחדר מיון יכול לחבוש את המקום עם תחבושת אלסטית, מ-10 ס"מ מתחת למיקום ההכשה ועד 10 ס"מ מעל מיקומה, על מנת להאט את ספיגת הארס בגוף.

תגיות:נחש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה