חדשות בארץ

אראל סגל: "מי שמסרב להקים בית כנסת הוא גזלן"

חברי קיבוץ אילון הצביעו נגד הקמת בית כנסת. העיתונאי אראל סגל בתכניתו בגל"צ: "גזלנים בני גזלנים, אתם חיים על אדמה ולא מאמינים בקושן התנ"כי. להתנגד לבית כנסת - הרי זה בלתי נתפס!"

אא

חברי קיבוץ אילון, הכוללים את תושבי 'ההרחבה', ומאוחדים תחת האגודה הקהילתית 'חורש אילון', דנו בשאלת הקצאת מקום ומבנה מטעם הקיבוץ עבור בית כנסת. משאל שנערך בין כלל התושבים הורה, כי שני שלישים מהם מתנגדים להקצאה כזו.

בעקבות הסירוב להקמת בית כנסת במקום, אירח אתמול (ראשון) העיתונאי אראל סגל בתוכניתו בגלי צה"ל את עמי בלנק, יו"ר האגודה הקהילתית. בתגובה לדבריו של בלנק, אמר סגל: "רצינו להקים דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי הארצות. איך לא מביך אותך, במדינת ישראל, שכל הקיום שלך בה הוא מכח הקושן, מכח התנ"ך, מכח 'ותחזינה עינינו בשובך לציון', להתנגד לבית כנסת, הרי זה בלתי נתפס?!"

תמונת איסטרלוציה (צילום: shutterstock)תמונת איסטרלוציה (צילום: shutterstock)

השיחה התלהטה, לאחר שסגל כינה את בלנק וחבריו 'גזלנים בני גזלנים', באמרו: "אם אתה גר על אדמה שאין בה את החיבור ליהדות – אתם גזלנים".

מאיגוד בתי הכנסת נמסר כך: "עצוב שבמדינת ישראל, מדינה שמושתתת על זכותו של העם היהודי בארצו, לאור חזון הנביאים בספרי התנ"ך, מתנגדים יהודים בתוככי המדינה, להקמת מוסד קדוש המסמל, יותר מכל, את היהדות. במשך כאלפיים שנים, חיו יהודים בגלות, סבלו רדיפות, השפלות, והתעמרויות. גורשו ממקום למקום, הואשמו בתחלואי העולם וכינויי גנאי צורפו לשמם. בכל השנים הללו, מקום אחד שמר על גחלתו של העם העתיק שהצליח לשרוד חרף פיזורו בתפוצות: בית הכנסת.

"לבית הכנסת הגיעו יהודים קשי יום לשמוע שיעור בין מנחה וערבית, להתקבץ בהתוודעות חסידית בערבו של יום, ללחוש את תפילות החג במרתפים מאולתרים בספרד, לשמוע את שיחו של הרבי בסעודה שלישית, או להאזין להוראותיו של החכם בשעת צרה ומצוק.

"אין כאב גדול, ברמה הקולקטיבית היהודית, מיהודים שהצליחו להגיע אל נחלתם לאחר כל כך הרבה שנים, ודווקא בה מבקשים לקעקע את הסמל היהודי האחרון ולא לאפשר לתושבים מקומיים, שרק מבקשים להתפלל בגפם, להקים בית תפילה מכובד ליד מקום מגוריהם".

תגיות:בית הכנסתקיבוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה